Avatar billede jokkaka Juniormester
20. juni 2007 - 21:25 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Er der spyware i Winamp?

Hej,
Jeg har lige anskaffet mig en ny bærbar PC, og skal i den forbindelse have installeret et eller andet software som kan afspille audiofiler. iTunes er uaktuelt, for det er fuldt af spyware (ligesom Realplayer). Så jeg tænkte på go'e gamle Winamp. Det fylder ikke meget, bruger vel heller ikke så meget af min PC's energi (ram og processor) og er brugervenligt. Stemmer min opfattelse overens med virkeligheden? Eller er der et alternatvit bedre program?
Avatar billede double-g Juniormester
20. juni 2007 - 21:35 #1
På et tidspunkt synes jeg faktisk at Winamp blev for fuld af unødigt lir og skiftede til Foobar2000.

http://foobar2000.org/
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. juni 2007 - 21:39 #2
Hvis du henter Lite (http://www.winamp.com/player/features), så vil jeg stadig gå efter Winamp. Med "extended jump to file" (kø) er den perfekt, synes jeg.
Avatar billede Beach Mester
20. juni 2007 - 22:26 #3
Winamp styrer totalt, hent en ældre version hvis du ikke vil hive for meget på din CPU, eller den nye hvis dette ikke har nogen betydning.
Og så det bedste---> Winamp er 100% fra fra addware, spyware mm.

//Beach
Avatar billede uffesteenberg Novice
20. juni 2007 - 22:36 #4
Jeg er nok lidt alene om min mening, men Windows Media Player opfylder stort set mine behov :-)

Mener i øvrigt ikke Winamp har spyware (men muligvis i de "skins", spil osv. man kan hente til programmet)
Avatar billede -zonic- Nybegynder
20. juni 2007 - 23:23 #5
jeg bruger Winamp 2.92 - genial version :) tror dog ikke den har sætte i kø funktionen, men har heller ikke rigtigt manglet den..
Avatar billede jokkaka Juniormester
20. juni 2007 - 23:56 #6
Hvad med den nyeste version af Winamp? Er den fri for spyware? Eller er det generelt bedre at finde en ældre version (i så fald hvilken version?)?
Avatar billede Beach Mester
21. juni 2007 - 00:11 #7
Der er intet i vejen med nyeste version, den bruger bare lidt mere af din cpu. Kører selv med 5.32. Og alle versioner er alle fri for div. addware og spyware.
Prøv evt. at læse mit indlæg kl. 22:26:38. Der skriver jeg det samme som nu:-)

//Beach
Avatar billede jokkaka Juniormester
21. juni 2007 - 10:15 #8
Tak, Beach. Ved du evt. hvor man kan downloade ældre versioner af Winamp (gerne med playliste og foretrukne-funktioner)?
Avatar billede Beach Mester
21. juni 2007 - 10:32 #9
Jeg har nogle af de ældre liggende, finder dem lige frem i aften. Kan ikke huske hvilke versioner det er...

//Beach
Avatar billede jensgram Nybegynder
21. juni 2007 - 10:33 #10
Avatar billede jensgram Nybegynder
21. juni 2007 - 10:34 #11
Min Winamp bruger knap 12MB. Det er v5.33
Avatar billede ranglen Nybegynder
21. juni 2007 - 10:39 #12
man bør måske lige orientere sig om mulige sikkerhedshuller, inden man henter en ældre version. 5.33 indeholder også huller
Avatar billede freakerz Nybegynder
21. juni 2007 - 11:11 #13
Winamp's nyeste version er 5.35. Mine medieafspillere er Windows Media Player v./11, RealPlayer v./10, QuickTime v./7.1.6, og Winamp v./5.35. Ingen af programmerne indeholder nogen form for spyware. Man skal bare sørge for at have opdateret til nyeste versioner og have sikkerhedsprogrammer som fjerner spyware m.m. Så er man helt ren:-P
Avatar billede freakerz Nybegynder
21. juni 2007 - 11:12 #14
Men hvis du henter den nyeste version af Winamp, så skulle der ikke ske noget. Man vælger jo selv hvor stor man vil have Winamp.
Avatar billede jokkaka Juniormester
21. juni 2007 - 13:41 #15
Ok, så tror jeg, at jeg snupper en af de nyere. Hvor meget RAM bruger den? Ved. RealPlayer og iTunes/QuickTime, er de ikke fulde af Spyware? Det er i hvert fald hvad jeg har hørt? Men jeg håber selvfølgelig, at det er mig, der er galt på den ;)
Avatar billede ranglen Nybegynder
21. juni 2007 - 13:46 #16
vlc er dejlig nem, og kan spille en del forskelligt, både musik og video. realplayer og quicktime holder jeg mig personligt langt væk fra
Avatar billede jokkaka Juniormester
21. juni 2007 - 14:46 #17
Ja, vlc er virkelig god. Men indtil videre har jeg ikke haft behov for den, så jeg holder mit softwareforbrug på et minimum ;)

P.S. Mente selvf en af de nyere winamp.
Avatar billede jensgram Nybegynder
21. juni 2007 - 21:39 #18
Velbekomme!