Avatar billede raffar Juniormester
19. juni 2007 - 22:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Axapta 3.0 - Statistik ie. Gennemsnitlig kredittid

Hejsa,

Findes der en statndard rapport i Axapta 3.0, der kan vise den gennemsnitlige kredittid i dage for debitorer og kan den evt. opsættes i tidsintervaller fx. i to kolonner hvor den ene kolonne viser 01-01-2006 til 31-12-2006 og den anden kollonne viser 01-01-2007 til 31-12-2007 ?

Hvis den ikke er standard - Hvor omfattende er det at udfærdige en rapport jvf. ovenstående?

Hilsen
Raffar

PS. har også stillet spørgsmålet i Kategorien XAL/Axapta http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/ERP/XAL-Axapta/ men fik intet svar og har derfor lukket spørgsmålet.
Avatar billede jasman Nybegynder
20. juni 2007 - 11:39 #1
Jeg mener ikke der findes ikke en sådan standardrapport.

Udfra ovenstående ikke særligt dybdegående beskrivelse, er mit meget løse slag på tasken at det vil tage en dags tids at programmere.
Forudsat at du med kredittid mener hvor lang tid der går fra at faktura er udstedt, til kunden betaler.
Avatar billede raffar Juniormester
12. juli 2007 - 23:27 #2
jasman > Thnaks for svar og sorry at det tog lidt tid for mig at give feedback.

Problemet blev løst med en rappport der faktisk regner "korrekt" - Grunden til at jeg siger korrekt er den at Axapta ikke regner helt korrekt når man bruger statistiken der er indbygget i debitormodulet. Den feature tager ikke faktura der er forfalden og endnu ikke er betalt med i beregninen. Endvidere regner Axapta med hele dage i dets statistikmodul.

Kodningen tog ca. 3-4 timer incl. test og en del af tiden blev brugt på at stadfærste Axapta's problem i den indbyggede feature jvf. ovenstående.

Endnu engang tak for hjælpen.
Avatar billede jasman Nybegynder
13. juli 2007 - 10:03 #3
Jamen velbekomme :).