Avatar billede dbmanager Nybegynder
19. juni 2007 - 09:56 Der er 9 kommentarer

Test af internethastighed, over en længere periode

Hej Eksperter,

Vi har fået en ny internetforbindelse, med en garanteret hastighed på 100 Mbit, men vi har på fornemmelsen, at dette ikke helt passer.

Når vi tester vha. http://hastighedstest.tdc.dk/ kan vi se at hastigheden varierer.
Er der nogen der kender et godt værktøj, som kan måle hastigheden over en periode, og gerne med en god rapportering om tidpunkter og hastighed, så vi kan smide det i hovedet på leverandøren.
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 10:08 #1
INGEN udbyder kan garantere en given hastighed, jo til deres punkt, men derfra og ud, der er det ikek længere dem der sætter hastigheden, og henter du fra en langsom side, så har du jo pludselig ikke 100Mb, som de garanterer (og derfor er det noget sludder at sige at man garanterer fuld hastighed).
Avatar billede fedora Nybegynder
19. juni 2007 - 20:19 #2
Så skal de jo bare skrue hastigheden op. (Ved tele2 gjorde det ved deres forbindelser da det havde været i fjernsynet)Så hvis de måler ved opsætning 99,4Mbit så kan de justerer så den får det sidste.
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 20:25 #3
Hvis du henter fra Ib og Ib har 512Kb i upload, så er det altså ikke udbyderens skyld at der kun kan hentes med 512Kb i sekundet.
Avatar billede fedora Nybegynder
19. juni 2007 - 20:28 #4
Næ, vedkommende skal også have net der følger med. Men backbone nettet er jo den med størst betydning.
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 20:37 #5
der er vi dybt uenige. det hjælper ikke at BB, er 144Gb hvis de sites der testes med ligger i en lille landsby i øst sibrien på en 33.6 modem forbindelse.
Avatar billede fedora Nybegynder
19. juni 2007 - 20:44 #6
Ja okay, fik du nærlæst hvad jeg skrev.

[qoute]Næ, vedkommende skal også have net der følger med. Men backbone nettet er jo den med størst betydning[/qoute]

VEDKOMMEN SKAL OGSÅ HAVE ET NET DER FØLGER MED. Det vil sige at 33.6 modem uden tvivl ikke følger med.
Avatar billede dbmanager Nybegynder
19. juni 2007 - 20:56 #7
Det er jo meget godt alt sammen, og også helt hvad vi er klar over, men når TDC's hatighedsmåling ligger på 25-50% af den garanterede båndbredde, så må der være noget der halter, hvis vi altså forudsætter at den ikke tager en tur via en 33.6 forbindelse i Indokina.

Findes der virkelig ikke et stykke værktøj der kan lave løbende målinger?
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 21:07 #8
hvem har i den forbindelse igennem ? (udbyder)
Avatar billede dbmanager Nybegynder
19. juni 2007 - 23:32 #9
Det er Dong Energy