Avatar billede kone Nybegynder
18. juni 2007 - 20:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Salg af min pc mangler hjælp

Jeg vil gerne have en ny pc.
den gamle indeholder.
4 maxtor 250-gb diske
creative dvd brænder
cd/rw 52x12 creative
creative live 7,1 surround kort
geforce 4 riva tnt 128 mb grafik
tv kort fra medion
usb kort 2,0-5 udgange
cpu 3,6 ghz intel ny
6 kabinetkøler
mutimedia grafigkort phillips
600 wats psu
1gb ram
ubs kasse intakt virker 100%
15 tommer ibm fladskærm
nyt logitech tastetur med mus det nyeste og største.
Kører 100% har aldrig været overophedet nogen steder
mine diske ligger på 26c til 39c
Avatar billede huset Praktikant
18. juni 2007 - 20:43 #1
25-3000kr
Avatar billede c-holst Novice
18. juni 2007 - 20:52 #2
gode steder at starte

qxl, dba, gulgratis, brugt, papkassen, lokalavisen,
ved auktioner kan du jo sætte en for dig passende startpris, men der er jo altid svært at få en rigtig god pris for lækkert isenkram som du sikkert har betalt pænt for.

måske kan du få en bedre samlet pris hvis du beholder nogle dele til genbrug og sælger resten som enkeltdele, men igen, så er der jo også mere arbejde
Avatar billede kone Nybegynder
19. juni 2007 - 02:24 #3
det er jo det ik.og ja jeg har betalt pænt for hardware,jeg mener ikke man skal gå
på komprimi med noget i en pc, for hvad hjælper det man har en hurtig cpu men en langsom hd.
angående prisen fra huset ikke for og være fræk du må endelig ikke misforstå mig,
men er du helt rundt på gulvet????? det er hvad jeg har givet pr disk.
hvis det ligger så lavt med brugt pc'er så skal den slet ikke sælges.
den eneste grund til jeg vil sælge er jeg gerne vil have den nye processer tybe
der er på markedet, men jeg bliver jo nok nød til og beholde den gamle og så investere i en ny aligevel, for jeg er jo computerman.
som du er inde på c-holst så har jeg brugt en formue på den pc, noget der ligner 25-30,000kr med software så det,,,,, nå men jeg starter med og bygge en ny som sikkert også kommer til og koste en bondegård, men jeg kan bare ikke ha der er noget godt og dårligt sammen, når jeg har en pc skal der være plads og sparke røv,.
Avatar billede huset Praktikant
19. juni 2007 - 07:25 #4
Du kan jo se hvad gammelt hardware koster på salgsdatabaser ;)
Jeg købte en laptop til 17.500 i Dec. Den røg til 8500kr

Du får intet for brugt hardware i dag og markedet flyder med den slags.

Mit bud sat højt:

4 maxtor 250-gb diske = 30-40% af ny prisen alt efter alder. Er de under et år holder dette. Er de over så forvent et tab på mere. En disk i den størrelse i dag koster jo peanuts.

creative dvd brænder - intet værd da du kan få combo drev til 2-300kr

cd/rw 52x12 creative - Samme mening

creative live 7,1 surround kort - Mener det koster 200kr i dag, så træk ned efter alder

geforce 4 riva tnt 128 mb grafik - Smil hvis du får 100kr

3.6GHz - hvis det er denne ?
http://dk.pricerunner.com/pl/40-367247/Processorer/Intel-Pentium-4-660-3.6GHz-Socket-775-800MHz-bus-In-a-Box-Sammenlign-Priser

Dette er NY prisen, og den får du ikke ligemeget hvad. Sæt den højt, så får du ca 50% af nyprisen.

6 kabinetkøler - De koster jo intet og slet ikke solgt som brugte.

600 wats psu - Alt efter hvilken producent, så kan du få sådan en fætter til til 3-400kr fra ny.

1gb ram - Er det value RAM snakker vi 500kr fra nye, så tænk på salgsprisen.

mutimedia grafigkort phillips - kender det ikke, men samme procentvise fald glæder her efter alder.

nyt logitech tastetur med mus det nyeste og største. - Det nyeste og største siger mig jo ikke meget ???

15 tommer ibm fladskærm - En spritny superskærm koster fra 2000kr idag for en 19"

Kører 100% har aldrig været overophedet nogen steder
mine diske ligger på 26c til 39c - Det sætter ikke prisen i vejret ;)
Avatar billede kone Nybegynder
19. juni 2007 - 08:09 #5
Ok Huset det er rigtigt beholder den bare. smider du ikke lige et svar så jeg kan give dig point
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2007 - 08:41 #6
her er  hvad jeg helt personligt ville gøre

købe nyt bundkort, cpu, ram, og grafikkort

beholde, kabinet, alle drev, ups, PSU, lydkort, usbkort, mus tastatur evt skærmen som sekundær.

og så sælge ram, grafikkort, bundkort og cpu. som et plaster på såret.

hvad er det for et kort du har fra phillips?

en ny Hardisk på en gb koster fra 2500

måske kan du få brug for mere strøm, men det er jeg ikke så meget inde i, kommer ikke kun an på watt, men også hvor meget saft og kraft den kan levere.

du skal vel have en

intel core duo i den hurtige ende. skulle pt være førende hvad ang. pris og ydelse. 4 dobbelt skulle være på vej, men bliver sikkert dyre..
2-4 gb ram, jo mere jo bedre
et lækkert bundkort med den rigtige sokkel, så du evt nemmere kan opgradere
et saftigt grafikkort fra geforce 8 serien så du får direct x 10 med
Avatar billede huset Praktikant
19. juni 2007 - 16:45 #7
...
Avatar billede huset Praktikant
19. juni 2007 - 16:46 #8
c-holst

en ny Hardisk på en gb koster fra 2500

What ??
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2007 - 22:19 #9
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381952
bare for at vise, hvad en terrabyte koster i dag.

var bare lige strøget tilbage til midthalvfemserne hvor en GB var stort. men lad os nu ikke gå på af en mindre detalje som 1000 gange for lidt *G*

er der flere kommentarer fra kone.

appropo kone, så kommer listen over notorisk dårlige investeringer her:

koner
biler
computere

god fornøjelse med isenkræmmet fremover
Avatar billede kone Nybegynder
20. juni 2007 - 21:00 #10
Det er helt ok c-holst.
Investering i bil pc (Koner???????????? er en dårlig ting og gøre, men hvad skal man gøre når man ikke kan eller vil undvære nogen af delene.
Nå men tak for hjælpen det er godt med noget seriøs snak det ka jeg godt li..