18. juni 2007 - 15:26Der er
21 kommentarer og 1 løsning
Garranti på Point of View Geforce 6800 128MB
Hey Eksperter!
Jeg er kommet lidt i knibe, for ikke at sige meget. Her den anden dag konstaterede jeg at mit grafikkort har en fatal fejl, som gør at det faktisk ikke virker. Det er temmelig sikkert en produktionsfejl, da jeg ikke har ændret på noget eller overclocket den mindste smule.
Så jeg checker mine papirer på kortet og der står at jeg har 3 års garranti, som løber ud her d. 26, LÆKKERT!
På Point of Views hjemmeside står der at man skal henvende sig til forhandlere ved garanti-henvendelser, så det gør jeg.
SHG.dk er forhandler i mit tilfælde, MEN ifølge den supportmedarbejder jeg snakkede med vil de ikk have noget at gøre med ting der er ældre end 2år, (reklamationsretten i DK) og dette står også på deres hjemmeside.
Hvor står jeg i alt det her? Hvad kan jeg gøre, for jeg føler mig en SMULE røvrendt faktisk.
Øhhh Point og View sælger ikke direkte til Deres kunder. Der skal tages kontakt til den forhandler hvor produktet er købt (SHG.dk)
Dette skriver opretter også "På Point of Views hjemmeside står der at man skal henvende sig til forhandlere ved garanti-henvendelser"
Derfor hjælper forslaget om kontakt til Point og View ikke en meter.
"SHG.dk er forhandler i mit tilfælde, MEN ifølge den supportmedarbejder jeg snakkede med vil de ikk have noget at gøre med ting der er ældre end 2år, (reklamationsretten i DK) og dette står også på deres hjemmeside."
SHG er i Deres fulde ret til at afvise dig - beklageligt. Jeg kan ikke se hvorfor du skulle være røvrendt. Dit produkt har overskredet reklamationstrette 100%, og derfor har du ingen mulighed for at gøre noget via SHG.dk
Der er ingen anden udvej end at købe et nyt kort eller fejlsøge på kortet.
Jamen det står der på Point of View materialet i min kasse! 3 års garanti
Der er også anmeldelser af Geforce 6800 og Ultra på nettet hvor anmelderen gør opmærksom på hvor dejligt det er at POV står inde for deres produkter i 3 år.
Og jeg kan ikke forstå hvor du ikke kan se at man er røvrendt i denne situation; Jeg har købt et produkt hvorpå der stod at jeg har 3års garanti. Skulle der så ikke gerne være det?
http://www.pointofview-online.com/default2.asp?content_id=65 og da forretningen ikke vil, må man derfor (som jeg skrev) tage kontakt direkte til POV og høre hvad deres løsning er, hvis de har skrevet 3 års garanti, ja så hæfter de selv for resten, og derfor var mit svar med at man skal kontakte POV ikke ubrugeligt.
selvfølgelig er der det, ligesom producenten også (normalt) hjælper hvis firmaet er gået konkurs, når de leverer papirer med der siger 3 år, så er der 3 år, oftest er det dog harddiske der har garanti udover 2 år, men der er det altså også producenten der varetager den ekstra garanti.
jeps, men de ved nok hvad kunden skal gøre i tilfælde som dette, hvis POV har indgået en aftale med deres forhandlere om at yde 3 års garanti, så vil POV sikkert også gerne vide det, da det jo netop sætter POV i et dårligt lys at de ikke "vil" leve op til det de har skrevet.
Men de eneneste adresser POV opgiver er i Holland og i Taiwan eller lign. tror jeg, det er da for ringe at der ikk er bedre styr på den slags ting. Det er efter min mening at røvrende forbrugeren når forhanler og producent ikke har en ordentlig aftale om hvem der tager sig af garantien.
Opretter - Der fritager sig alt ansvar når der står som der gør på deres hjemmeside. Det er SHG der er garant for produktet ligemeget hvordan andre vender det. Har arbejdet i butik, og har stået for denne del for firmaet.
huset det er altså ikke korrekt, hvis en hd producent giver 5 års garanti på nogle af deres serier, hvem skal så stå for denne ? (udover de første 2 år) og nej svaret er ikke forhandleren, men producenten.
Nu står der heller ikke på HDD producenternes side, at de ikke selv står for garantien som med POV.
Gider impelthen ikke diskutere det med dig. Lad opretter tage kontakt til SHG eller POV.Jeg har givet mine 2 cent, og gider ikke trække i langhalm. Du vil have ret and so be it
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.