Avatar billede coolerssuck Nybegynder
18. juni 2007 - 15:26 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Garranti på Point of View Geforce 6800 128MB

Hey Eksperter!

Jeg er kommet lidt i knibe, for ikke at sige meget. Her den anden dag konstaterede jeg at mit grafikkort har en fatal fejl, som gør at det faktisk ikke virker. Det er temmelig sikkert en produktionsfejl, da jeg ikke har ændret på noget eller overclocket den mindste smule.

Så jeg checker mine papirer på kortet og der står at jeg har 3 års garranti, som løber ud her d. 26, LÆKKERT!

På Point of Views hjemmeside står der at man skal henvende sig til forhandlere ved garanti-henvendelser, så det gør jeg.

SHG.dk er forhandler i mit tilfælde, MEN ifølge den supportmedarbejder jeg snakkede med vil de ikk have noget at gøre med ting der er ældre end 2år, (reklamationsretten i DK) og dette står også på deres hjemmeside.

Hvor står jeg i alt det her? Hvad kan jeg gøre, for jeg føler mig en SMULE røvrendt faktisk.

Nogen der kender til lignende ?

på forhånd mange tak
Nicolai
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 15:31 #1
kontakt point of view og hør hvordan og hvorledes i skal klare den RMA sag.
Avatar billede huset Praktikant
18. juni 2007 - 16:05 #2
Øhhh Point og View sælger ikke direkte til Deres kunder. Der skal tages kontakt til den forhandler hvor produktet er købt (SHG.dk)

Dette skriver opretter også "På Point of Views hjemmeside står der at man skal henvende sig til forhandlere ved garanti-henvendelser"

Derfor hjælper forslaget om kontakt til Point og View ikke en meter.

"SHG.dk er forhandler i mit tilfælde, MEN ifølge den supportmedarbejder jeg snakkede med vil de ikk have noget at gøre med ting der er ældre end 2år, (reklamationsretten i DK) og dette står også på deres hjemmeside."

SHG er i Deres fulde ret til at afvise dig - beklageligt.
Jeg kan ikke se hvorfor du skulle være røvrendt. Dit produkt har overskredet reklamationstrette 100%, og derfor har du ingen mulighed for at gøre noget via SHG.dk

Der er ingen anden udvej end at købe et nyt kort eller fejlsøge på kortet.

Svar: screem_brille

Det er ubrugeligt.
Avatar billede huset Praktikant
18. juni 2007 - 16:08 #3
Hmm "3 års garranti" hvor søren læser du det ?
Garantien er altid på 2 år i disse produkter.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 16:10 #4
Så jeg checker mine papirer på kortet og der står at jeg har 3 års garranti

hvilket papir er det ?
Avatar billede coolerssuck Nybegynder
18. juni 2007 - 16:54 #5
Jamen det står der på Point of View materialet i min kasse! 3 års garanti

Der er også anmeldelser af Geforce 6800 og Ultra på nettet hvor anmelderen gør opmærksom på hvor dejligt det er at POV står inde for deres produkter i 3 år.

Og jeg kan ikke forstå hvor du ikke kan se at man er røvrendt i denne situation; Jeg har købt et produkt hvorpå der stod at jeg har 3års garanti. Skulle der så ikke gerne være det?

mvh
Nicolai
Avatar billede coolerssuck Nybegynder
18. juni 2007 - 16:55 #6
Det ska lige siges at Point of View øjensyneligt ikke har nogen supportafdeling
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 17:16 #7
http://www.pointofview-online.com/default2.asp?content_id=65 og da forretningen ikke vil, må man derfor (som jeg skrev) tage kontakt direkte til POV og høre hvad deres løsning er, hvis de har skrevet 3 års garanti, ja så hæfter de selv for resten, og derfor var mit svar med at man skal kontakte POV ikke ubrugeligt.
Avatar billede huset Praktikant
18. juni 2007 - 17:33 #8
Garanti reglerne i DK gælder og i dette tilfælde hvor SHG er salgsstation er der intet at gøre.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 17:38 #9
selvfølgelig er der det, ligesom producenten også (normalt) hjælper hvis firmaet er gået konkurs, når de leverer papirer med der siger 3 år, så er der 3 år, oftest er det dog harddiske der har garanti udover 2 år, men der er det altså også producenten der varetager den ekstra garanti.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 17:47 #10
reglerne gælder faktisk i hele EU (ihvertfald de lande der er med i aftalen) ser det ud til.
http://europa.eu/scadplus/leg/da/lvb/l32022.htm
Avatar billede huset Praktikant
18. juni 2007 - 17:52 #11
Godt så ring ind og sig SHG tager fejl og de skal smide dig et nyt kort selvom det er 3år gammelt.

Vil æde min hat på det aldrig nogenside sker.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 18:03 #12
det har intet med SHG at gøre som jeg skrev, men POV.
Avatar billede huset Praktikant
18. juni 2007 - 18:11 #13
Jep, men læser du på POV, så står der de IKKE tager sig af garantien!
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 18:18 #14
jeps, men de ved nok hvad kunden skal gøre i tilfælde som dette, hvis POV har indgået en aftale med deres forhandlere om at yde 3 års garanti, så vil POV sikkert også gerne vide det, da det jo netop sætter POV i et dårligt lys at de ikke "vil" leve op til det de har skrevet.
Avatar billede huset Praktikant
18. juni 2007 - 18:28 #15
"hvis POV har indgået en aftale med deres forhandlere om at yde 3 års garanti,"

Det aner du jo ikke om de har. Når SHG siger de ikke dækker udover 2 år, hvad hulens vil du så gøre *GH*

Hopper fra tråden
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 18:42 #16
LOL jeg har fået negativ karma 5 min efter jeg skrev første indlæg, fordi jeg skulle være dobbeltbruger *G*
Avatar billede huset Praktikant
18. juni 2007 - 18:44 #17
Ikke fra mig da, og hvad kommer det denne tråd fra.
Avatar billede coolerssuck Nybegynder
18. juni 2007 - 19:17 #18
Men de eneneste adresser POV opgiver er i Holland og i Taiwan eller lign. tror jeg, det er da for ringe at der ikk er bedre styr på den slags ting. Det er efter min mening at røvrende forbrugeren når forhanler og producent ikke har en ordentlig aftale om hvem der tager sig af garantien.
Avatar billede huset Praktikant
18. juni 2007 - 19:34 #19
Opretter - Der fritager sig alt ansvar når der står som der gør på deres hjemmeside. Det er SHG der er garant for produktet ligemeget hvordan andre vender det. Har arbejdet i butik, og har stået for denne del for firmaet.

Det er en umulig sag du vil igang med.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 19:48 #20
huset det er altså ikke korrekt, hvis en hd producent giver 5 års garanti på nogle af deres serier, hvem skal så stå for denne ? (udover de første 2 år) og nej svaret er ikke forhandleren, men producenten.
Avatar billede huset Praktikant
18. juni 2007 - 19:52 #21
Nu står der heller ikke på HDD producenternes side, at de ikke selv står for garantien som med POV.

Gider impelthen ikke diskutere det med dig. Lad opretter tage kontakt til SHG eller POV.Jeg har givet mine 2 cent, og gider ikke trække i langhalm. Du vil have ret and so be it
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 12:42 #22
er du kommet videre ?