Avatar billede halden Nybegynder
18. juni 2007 - 13:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Antal regler på exchange

Hej,
jeg kan i min outlook ikke aktivere flere regler så jeg tænker om der er en begrænsning på exchange server om hvor mange regler man kan have. Nogen der kender til det og hvor man ændre det henne?

På forhånd tak.
Avatar billede thill Nybegynder
13. november 2007 - 16:12 #1
Det er ikke antallet af regler der som sådanne er begrænsningen, men komplexiteten af dem og dermed størrelsen.

Microsoft Exchange Server can define rules to automatically operate on messages in the Inbox or in a public folder. There is a 32-kilobyte (KB) "packed data" memory limit for the rules on each folder in the Inbox or in a public folder. The reason for the memory limit is that the total sum of the information that is contained in a user's rules must fit in a remote procedure call (RPC).

Sometimes, you may receive the following error message when the number of rules exhausts the 32-KB memory limit:
changes to the rule could not be saved. There is not enough memory or the rules are too complex. Try deleting some rules.

MORE INFORMATION
The maximum number of rules depends on the size of the rules that are defined. Additionally, the amount of data that is required for a rule varies depending on the rule.

For example, a rule to move messages into a folder for a single recipient takes about 660 bytes. Therefore, there is no defined limit for the maximum number of rules that can be assigned to a folder. Typically, the limit is between 40 and 50 rules per folder.
Avatar billede halden Nybegynder
13. november 2007 - 19:09 #2
ah nice nok - det betyder så at jeg skal have lave en omstrukturering af mine mapper :)
smid lige et svar...
Avatar billede thill Nybegynder
14. november 2007 - 00:55 #3
:)