Avatar billede gichael3257 Nybegynder
18. juni 2007 - 12:38 Der er 2 kommentarer

RDP problem

Hejsa.

Jeg har lidt problemer med RDP i windows 2003.

Jeg har en windows 2003 server(server1) som er primær server.
Benytter Nexterminal tynde klienter til at logge på, og alt virker som det skal. I Windows 2003 laver jeg så en remote desktop forbindelse til en anden server, som kører windows 2003 server(server2) (programmet kan kun kører alene).

Mit problem er at når jeg er logget ind på den server1, og laver en RDP til server2 kan jeg f.eks. ikke markere flere objekter med musen. Det er som om den opdatere vært sekundt og så fjerne den min markering. Et andet problem er at når jeg trykker capslock ned virker den ikke. Lidt det samme har jeg med shift. Skal jeg skrive noget med stort skal jeg holde shift nede og inde for et sekundt trykke på det tegn/bogstav jeg skal have, ellers bliver det med lille.

Helt præcis hvad fejlen kan være har jeg ingen ide om. Logger jeg direkte på server2 via Vista eller nexterminal virker det fint.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 12:42 #1
lyder som du lige skal kontrollere opsætningen for den RPD session
Avatar billede gichael3257 Nybegynder
18. juni 2007 - 18:02 #2
jeg har prøvet alt, og der er ikke rigtig noget jeg kan krydse af eller ændre..