Avatar billede raven_dk Nybegynder
18. juni 2007 - 12:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

dlink dwl g122 installation

Har købt et dlink dwl g122 usb adaptor og har fulgt installations vejledningen,efter genstart og isætning af adaptoren finder windows den,installerer driveren og siger den virker korrekt.
Problemet er at der starter ikke noget konfigurations program op og der sker ingenting hvis jeg prøver at starte det op manuelt.

Adaptoren virker på min brors computer.

dwl-g122 revision C1
winxp home sp2

Har også prøvet at installere det mens det sidder i usb porten med samme resultat at konfigurations programmet ikke starter op.

Hvad går der galt?
Avatar billede kenp Novice
18. juni 2007 - 18:43 #1
og du køre naturligvis samme styresystem som din bror? (kunne det tænke at det er windows som bare styre forbindelsen)
Avatar billede raven_dk Nybegynder
18. juni 2007 - 23:54 #2
Ved faktisk ikke om han har sp1 eller sp2 men det er xp home.

hvordan får jeg windows til at lade være med at styre forbindelsen?
den viser heller ikke min adaptor under trådløs forbindelser.
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2007 - 17:32 #3
personligt syntes jeg det er bdre at windows styre det.. men nede i højrehjørne kan du se forbindelsen og doppelklik på den så kan du også slå det fra.
Avatar billede raven_dk Nybegynder
19. juni 2007 - 23:53 #4
hmm jeg har ikke noget trådløs symbol nede i højre hjørne.
Avatar billede kenp Novice
20. juni 2007 - 17:48 #5
sikker på at du er administrator på den maskine... kan du se den under lanforbindelser?
Avatar billede raven_dk Nybegynder
20. juni 2007 - 23:48 #6
ja jeg er admin og nej den er ikke vist under lanforbindelser men når jeg loader netstumbler kan den fint finde den og også finde accesspoints
Avatar billede kenp Novice
21. juni 2007 - 22:59 #7
Så fjern den under enhedsorienteringen også genstart computere.
Avatar billede raven_dk Nybegynder
21. juni 2007 - 23:59 #8
ok det ændrede ingenting den fandt adaptoren men den er stadig ikke vist under netværkforbindelser
Avatar billede raven_dk Nybegynder
22. juni 2007 - 22:26 #9
efter intens søgning på nettet har jeg læst mig til at sp2 har problemer med trådløs netværk og man skal fjerne "Microsoft Broadband Network Utility"....men umiddelbart kan jeg ikke finde det nogen steder,sikkert fordi mit windows er dansk og så hedder det noget andet. :(
Avatar billede kenp Novice
22. juni 2007 - 23:56 #10
sp2 har da ikke problemer med trådløst netværk... og har aldrig selv fjernet det..

Men er det mon "windows Zero Wireless konfiguration" du tænker på?
Avatar billede raven_dk Nybegynder
23. juni 2007 - 00:39 #11
oki bare noget jeg læste på nettet som løste andres problemer.....jeg har prøvet at deaktivere windows Zero Wireless konfiguration uden held.
min bror kører sp1 og virker fint hos ham...min brors kæreste kører sp2 og hun har samme problem som mig så tyder på det har noget at gøre med sp2?
Avatar billede kenp Novice
23. juni 2007 - 10:04 #12
Det er vel ikke denne fejl du får når du indstallere den? http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q108340
Avatar billede raven_dk Nybegynder
24. juni 2007 - 20:49 #14
Det er til en dwl-122 min er en dwl-g122.
Avatar billede kenp Novice
24. juni 2007 - 21:02 #15
Avatar billede raven_dk Nybegynder
05. april 2012 - 01:49 #16
lukker