Avatar billede platapus Nybegynder
17. juni 2007 - 00:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Delay i computerspil over net

Hejsa alle eksperter..
Her sidder jeg i de sene nattetimer og prøver at slappe lidt af med et slag Counter Strike på nettet. Eller det vil sige, det ville jeg gøre hvis det ikke var fordi jeg med 1-2 minutters mellemrum har 3 sekunders delay/spikes/lag kald det hvad i vil, hvor billedet går i stå og så går i gang igen..
Jeg oplever det også hvis jeg tager et slag warcraft 3 på nettet.
Sjovt nok oplevede jeg det aldrig da jeg spillede World of Warcraft.

Så min bøn til jer er om der er nogen der ved hvad det kan skyldes, begynder at tro det er mit skærmkort, måske det Wireless net adapteren jeg har tilsluttet, ved det ikke, men irriterende er det.
Lidt computer specs:
Grafikkort - Radeon 9600XT med omega 3.8.273 drivers
Processor - P3 3.00 GHz
Ram - 1GHz
WLAN adapter - Belkin USB fætter
WLAN router - En Zitech model så vidt jeg husker.
og masser af fri HD
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. juni 2007 - 02:06 #1
Det skyldes som ofte latency/pakketab undervejs.Har du ændret noget i opsætning fra da du spillede wow?,skiftet udbyder eller lign.Hvis det kun sker i online spil er det sikkert det,der er dit problem og ikke dit skærmkort.
Avatar billede platapus Nybegynder
17. juni 2007 - 18:15 #2
Nå tror jeg fik has med problemet. Jeg afinstallerede netkortet som jeg har gjort så mange gange før, men denne gang skiftede jeg den til en anden USB port og så slog jeg Windows håndtering af internet forbindelsen fra og lod Belkins eget software klare det. Og det virkede.. Så der er åbenbart sket en eller anden konflikt mellem de to programmer de andre gange. Men tak for kommentaren.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. juni 2007 - 23:22 #3
Ja hardware kan opføre sig mærkeligt,hvis det ikke lige får det som det vil have det :p
Men godt du fik has på det.