Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 23:13 Der er 21 kommentarer

Macbook Pro - støjende?

Hej eksperter!

Jeg ville blot høre, om der er en af jer, der kam svare mig på, hvor meget en Macbook Pro blæser/støjer?

Venlig hilsen
Lasse Juhl
Avatar billede foxy777 Nybegynder
16. juni 2007 - 23:20 #1
Jeg har en Macbook, og den støjer overhovedet ikke. Men selvfølgelig, hvis du indsætter en CD-rom eller du vil spille et spil på den, så skal du nok regne med, at man vil kunne høre blæseren. Men ellers til normalt brug, så kan jeg overhoved ikke høre min macbook.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 23:24 #2
Lække´rt, hvilken Mac har du? Er det en Macbook Pro, og hvor stor processor?
Avatar billede foxy777 Nybegynder
16. juni 2007 - 23:26 #3
Nej, det er som sagt ikke en Macbook Pro, men en sort Macbook, der er købt lige efter jul. 2.0 GHz og 2GB ram. En rigtig dejlig bærbar. Apple har jo desuden lige opgraderet alle bærbare, så hastighederne ligger højere nu. Men hvis du er i tvivl om noget, så tag et kig ind i den nærmeste Humac.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 23:30 #4
Kan du sige mig, hvad den store forskel på en alm. macbook og en pro grundlæggende er?
Avatar billede foxy777 Nybegynder
16. juni 2007 - 23:32 #5
Ja, i en alm. macbook er det integreret grafikkort, hvorimod i en pro er det et nVIDIA 8600M GT. Udover det, så er Pro'ens prislag langt højere.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 23:39 #7
Okay, hmmm jeg ved sgu ikke lige hvilken jeg skal vælge. Jeg har egentligt ikke vildt brug for grafikkortet. Spiller aldrig. Min eneste problem er støjen. Jeg hader monotom støj. Hmmm.... Har bare læst, at Pro'en bliver sindsygt varm. Så må den vel også blæse en del?
Avatar billede foxy777 Nybegynder
16. juni 2007 - 23:41 #8
Hvis du ikke skal spille, så skal du tage en alm. Macbook. Du skal dog lige være klar over, at den lille macbook er på 13 tommer, hvor at pro'en er på 15. Jeg kan ikke høre noget som helst når min macbook er tændt. Jeg bruger den til skolebrug og ingen spil. Mht til varmen, så har jeg ikke haft problemer med min.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 23:43 #9
Hmm ja okay, kan godt være at det bliver nødvendigt med en 15". Kører du også vista på din?
Avatar billede foxy777 Nybegynder
16. juni 2007 - 23:45 #10
Nej, jeg havde det problem, at jeg har brug for et enkelt program, der ikke kan køre i Mac. Så jeg installerede Bootcamp, og så XP, og det fungerer også rigtigt godt.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 23:48 #11
lækkert, agggh tror sgu jeg er ved at være overbevist. Valget står mellem en IBM og en Mac.... men er sgu lidt nervøs for overgangen. Er der nogle ting der kører dårligt i Xp? Fx taster der virker forkert... ingen højreklik mm ?
Avatar billede foxy777 Nybegynder
16. juni 2007 - 23:52 #12
Der findes mange programmer til Mac, som stort set er de samme til PC. Når du installere bootcamp, så bliver du automatisk bedt om at brænde driverne fra Mac over på en CD. Disse drivere medfører, at alt virker i Windows, som det gør i Mac. I Mac foregår et højreklik ved at holde ctrl inde mens du trykker på museknappen.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 23:53 #13
OKAY. Lækkert nok, frygtede større problemer hehe....

hvordan er batteritiden?
Avatar billede foxy777 Nybegynder
16. juni 2007 - 23:55 #14
Jeg købte udelukkende min bærbar pga. den gode størrelse og batteritiden. Jeg kan ikke huske de præcise tider, så det må du søge dig lidt til.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2007 - 23:58 #15
Okay mange tak for hjælpen. Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent til i morgen. Så jeg kan høre lidt flere meninger! Tak
Avatar billede foxy777 Nybegynder
17. juni 2007 - 00:00 #16
Du kan besøge fx Media Mac's fora, og kigge lidt der. [http://mediamac.comon.dk/index.php/forum]
Avatar billede foxy777 Nybegynder
19. juni 2007 - 15:19 #17
Er du blevet klogere på et endeligt valg?
Avatar billede foxy777 Nybegynder
10. juli 2007 - 20:58 #18
Du er meget velkommen til at vende tilbage, det er lidt uforskammet ikke at vende tilbage til tråden.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2007 - 21:27 #19
Sorry - har været på ferie... har endnu ikke fået købt en. Er sgu bange for det OS X
Avatar billede foxy777 Nybegynder
12. juli 2007 - 00:24 #20
Ja, det er og VIL være en stor forandring, men jeg er ikke blevet skuffet.
Avatar billede nicoolai Nybegynder
19. juli 2007 - 23:02 #21
Hej

Jeg har selv en Macbook Pro 2,16 ghz Intel Core 2 Duo, 3 gb ram.
Denne er min første og jeg har haft den i 6 måneder.
Jeg kommer aldrig nogensinde til at fortryde mit skift fra pc til mac. Mac'en virker bare mere stabil. Hvis et program fryser, kan man stadig gå ud på skrivebordet, åbne andre porgrammer eller afslutte programmet hvis det ikke svarer fra en menu der netop er beregnet til dette. Fikst!
Jeg mangler slet ikke nogle programmer, for de fleste af dem jeg bruger er gratis.
Jeg har installeret Windows XP og Windows Vista på mac'en med et program der hedder VMWARE Fusion. Med dette program er du fri for at partitionere harddisken, du kan bare ikke afvikle spil i det. Den kan også hentes gratis.

/nicoolai