Avatar billede rekman Nybegynder
16. juni 2007 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Canon MP600 - Print på DVD, hvordan?

Hej Eksperter.
Efter en simpel googlesøgning, som ikke var så simpel endda, endte det med at beder om hjælp her!
Da brugermanualen ikke beskriver mit behov med et eneste ord!

Har en Canon MP600 som jeg er sindssyg glad for, valget faldt også på denne da den kan udskrive på CD/DVD.
En funktion jeg har benyttet mig lidt af via Scanneren.
Nu ville jeg prøve at printe DVDlabels ud som jeg selv har lavet i Photoshop, og det er her det ikke funger. Altså fra Computer til Printer.

HVAD JEG HAR GJORT:
Har min label i Photoshop CS2 i en opløsning på 300dpi, gemmer den som jpeg. Importerer billedet i programmet: Easy-PhotoPrint, som fulgte med Printeren. Vælger mit billed -> Printable Disc (Recommended) og trykker videre til Layout. Her går det hele så galt. Mit billede bliver mikro lille, og jeg kan få det til at bølge, og en masse andre irreterende effekter. Det eneste jeg ikke kan få den til, er at lægge sig på HELE disken.

Når jeg via scanneren laver labels, kan jeg vælge at udskrive på HELE DVD skiven, og det bliver pænt og flot UDEN problemer.

Hvad gør jeg galt? og hvordan kommer jeg ordentlig igang med at udskrive labels fra mit Photoshop til min MP600 printer?

Findes der en template, jeg bare kan lægge min Label oveni, og trykke på print?

På forhånd mange tak!

René
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. juni 2007 - 15:15 #1
Jeg bruger selv dette program: http://www.coverxp.com/main.asp

Jeg aner ikke om det kan printe på CD/DVD´ere direkte, men på papir er det rigtig godt, og meget simpelt - så måske kan du også bruge det...
Avatar billede rekman Nybegynder
19. juni 2007 - 16:05 #2
Hvor er det fantastisk.. Så simpelt og så ligetil, og så er det lige hvad jeg står og mangler.. Siger 1000 tak Ole Madsen. Dit svar her har reddet mig for mange hovedpiner nu :-) Det virker 300% nu!
Avatar billede rekman Nybegynder
20. juni 2007 - 01:34 #3
Til dem, som måske sidder med samme problem, kan jeg lige nævne at jeg tog fejl af dette program Ole Madsen anbefalede, og et jeg allerede havde installeret.
I "CoverXP" fandt jeg ikke funktionen som kunne udskrive på DVD/CD'er, men derimod en masse andre features.
Havde programmet "UnderCoverXP" liggende, og i dette kan man altså udskrive labels direkte på Printables DVD/CD'er.

Så hver især nogle fede coverprints programmer. Ole, hvis du lige kan skrive igen, kan jeg smide pointe i hovedet på dig.. Kom vidst til at svare på mit eget spørgsmål i iveren over det virkede :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juni 2007 - 08:42 #4
Jammen det er da helt i orden - specielt hvis du ikke fik brugt mit svar...

Jeg overlever nok de points - jeg synes det er federe at du har beskrevet den egentlige løsning :-)