Avatar billede wakko Nybegynder
16. juni 2007 - 13:08 Der er 6 kommentarer

ASP.NET med mono og Apache2

Hej! :)

Kører Ubuntu Feisty og har lige installeret Apache2 og mono-xsp2 (og  alle afhængigheder) bl.a. libapache2-mod-mono (eller hvad den nu hedder)-

Det kører ganske fint indtil jeg prøver at klikke på en .aspx fil - så giver den mig en fil til download! :O

Nogen der kender noget somhelst til det her!?

som et tillægsspørgsmål - når/hvis det kommer op at køre - hvilke database muligheder har jeg?

Mvh
Kristian
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2007 - 15:33 #1
Hvad har du i http.conf for mono ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2007 - 15:33 #2
Du kan bruge næsten enhver database, men MySQL var nok oplagt !
Avatar billede wakko Nybegynder
16. juni 2007 - 21:45 #3
##### mono.conf #####
AddType application/x-asp-net .aspx .ashx .asmx .ascx .asax .config .ascx
DirectoryIndex index.aspx

# Include the web application definitions generated by
# mono-server-update.conf. If you want to use XSP2, reverse the
# comments.
#Include /etc/mono-server/mono-server-hosts.conf
Include /etc/mono-server2/mono-server2-hosts.conf

##### mono.load #####
LoadModule mono_module /usr/lib/apache2/modules/mod_mono.so

Er det muligt på en eller anden måde at den kan understøtte MsSq ExpresS?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2007 - 22:54 #4
Hvad er der i filen :

/etc/mono-server2/mono-server2-hosts.conf

?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2007 - 22:56 #5
Jeg mener godt at du kan bruge SQLServer (som så kører på en windows box).

http://www.mono-project.com/TDS_Providers
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:37 #6
??