Avatar billede steffenernst Nybegynder
15. juni 2007 - 22:47 Der er 17 kommentarer

PC kan ikke "se" ny hardware

Ny hardware (printer) kan ikke installeres, da PC ikke kan "se" ny hardware, selv om denne er forbundet til PC gennem USB port.

Skal USB port have ny driver ?
Avatar billede screem_brille Novice
15. juni 2007 - 22:49 #1
har du installeret softwaren til printeren ?
Avatar billede steffenernst Nybegynder
15. juni 2007 - 23:09 #2
Det kan jeg ikke. Under installation med CD meddeles det, at PC ikke kan se ny hardware, og at man kan prøve at slukke/tænde for ny hardware og tilslutte gennem USB port på ny. Samme meddelel dukker så opigen.

På en anden PC, der ellers er identisk med den første, gik installation fint. Lige så snart printer var forbundet, poppede "ny hardware fundet" op, og install. gik fint med CD.
OS = XP pro
Avatar billede valbyhus Nybegynder
16. juni 2007 - 00:07 #3
Nogle printer installationer (HP) foregår på den måde, at man først installerer
driveren, og først derefter tilslutter printeren. Gør man det omvendt går det galt.
Avatar billede steffenernst Nybegynder
16. juni 2007 - 00:53 #4
Ved install. af driver meddeles det, at PC ikke kan se, at printer er tilsluttet, og man bedes om at foretage denne tilslutning.

Når det så er gjort, vises samme meddelelse. Jeg må derfor konkludere at USB portene ikke fungerer, som de skal.

Jeg gætter på, at der skal noget software til ?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
16. juni 2007 - 10:12 #5
Software? Hvis du ikke har installeret en driver, er det ikke underligt, at
printeren ikke kan ses.
Har du set i kontrolpanelet under tilføj hardware, om windows har en driver?
Ellers find den på producentens hjemmeside.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
16. juni 2007 - 13:53 #6
Hvis jeg har misforstået det med software, og du mente til USB portene, så skal
der ikke noget software til, hvis du har SP2, som er nødvendig.
Hvis du har SP2, så gå ind i enhedshåndtering og slet alt det med USB og
genstart, så installerer windows USB driverne igen, og hvis fejlen lå her,
vil det blive rettet.
Avatar billede steffenernst Nybegynder
16. juni 2007 - 14:40 #7
Du mener, jeg skal gå ind i enhedshåndtering og afinstallere software til USB-drivere ?

Ved genstart vil Windows lægge de korrekte drivere ind igen ?

Jeg har xp pro med SP2.

PC, der driller er i firmaet, så jeg kan ikke prøve før på mandag.

Umiddelbart lyder det mere korrekt, at gå ind og opdatere driverne ?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
16. juni 2007 - 14:50 #8
Metoden er ofte blevet anbefalet her på E. og driverne skal ikke opdateres,
men genoprettes. Jeg har også selv prøvet det, og det virker. D.v.s. der var
ikke noget galt med mine USB, jeg ville bare se, om de virkelig blev genskabt.
Jeg har et Image af mit C-drev, så jeg kunne gøre det risikofrit.
Avatar billede steffenernst Nybegynder
16. juni 2007 - 15:06 #9
Har selv image af alle drev, ellers ville jeg heller ikke forsøge.

Ok jeg prøver dit råd - du hører fra mig mandag.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
16. juni 2007 - 15:08 #10
OK!
Avatar billede steffenernst Nybegynder
18. juni 2007 - 22:22 #11
Jeg afinst. driver til en tilfældig USB port. Ved genstart virkede porten stadig ikke, windows havde ikke geninst. driver til denne USB port.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 22:28 #12
det er dem alle du skal afinstallere, ellers hjælper det ikke ;)
Avatar billede steffenernst Nybegynder
18. juni 2007 - 23:35 #13
Så prøver jeg det i morgen.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 12:48 #14
er du kommet videre ?
Avatar billede steffenernst Nybegynder
27. juni 2007 - 17:19 #15
Ja. problemet er løst, det var ikke usb porte, der var noget galt med.

jeg prøvede at afinstallere alle driverne til usb porte, men inden jeg var færdig, begyndte windows at installere dem påny, så det råd var sikkert fint nok,

Hvem vil have points ?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
27. juni 2007 - 17:24 #16
Jeg er ligeglad med point, så du kan selv lægge et svar og dele med screem brille.
Avatar billede steffenernst Nybegynder
29. juni 2007 - 21:29 #17
Hvordan uddeler jeg points, har glemt det