Avatar billede crz Nybegynder
15. juni 2007 - 18:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Halv farve, halv SORT/HVID!?

Amen, bliver vanvittig!

Ind over med en forklaring på hvorfor _ALT_ video/klip afspillet på comp uanset afspiller, er i farve med noget der minder om farve/brightness/contrast problemer?

Har forsøgt med XP, Cole2k og DivX codecs, uden held.

Please, please, please.. én der har haft samme problem?

Løsning, løsning, løsning.. mus/tastatur kan ikke klare flere tæsk :D!

Hyg!
Avatar billede c-holst Novice
15. juni 2007 - 20:53 #1
et hurtigt forslag
prøv at installere vlc medieplayer

http://www.videolan.org/vlc/

et forslag mere.

genstart i fejlsikret

afinstaller alle dine codec, codecpakker,playere og alt hvad der er installeret i den anledning

afinstaller så driveren til dit grafikkort via tilføj fjern programmer

genstart normalt

installer den/de playere du ønsker at bruge

installer disse ting (indlæg hugget fra brugeren Espersen)

For 99% vedkommende kan du nøjes med :
DivX 5 (+ evt. DivX 3.11 alpha):
- http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html eller
- http://www.divxmovies.com/codec/

Xvid : http://www.xvidmovies.com/codec/

Lyd: http://ac3filter.sourceforge.net (efterspørges relativt ofte)

Hvis den herefter fortsat ikke vil vises eller afspille lyd, så skal du benytte programmet G-Spot, som fortæller dig præcis, hvilket codec du mangler (som så kan findes på ovenstående eller Google): http://www.headbands.com/gspot/download.html

Skulle en AVI-fil være beskadiget, kan du dels checke det med DivFiX, dels reparere den:
http://www.divx-digest.com/software/divfix.html

(Glem alt om at bruge diverse "smarte" codecpakker - de medbringer alt for tit alt muligt snavs og problemer)
Avatar billede crz Nybegynder
05. juli 2007 - 22:30 #2
Stadig problemer.

VLC Media Player:
Afspiller _ALT_ i "sort/hvid" med en anelse farve.

Fejlsikret tilstand:
Computeren jeg benytter er nyformateret, uden "smarte" codecpakker. - Grafikkortet er derfor også ny"installeret".
Grafikkortet er der generelt heller ingen problemer med.. computeren kører diverse spil og viser farver uden problemer.

DivX 5:
Hjælper ikke på problemet. - Billedet er stadig "sort/hvid", som sagt med en anelse farve.

Xvid:
Hjælper ikke på problemet. - Billedet er stadig "sort/hvid", som sagt med en anelse farve.

Lyd:
Lyden er der ingen problemer med.. tvivler på at det her er et codecproblem.. men har absolut ingen anelse om hvad det så skyldes.

G-Spot:
Programmet fortæller mig(uden codecs installeret) at der mangler codecs(men selv uden codecs installeret, kan jeg afspille .mpg, .avi, sputnik og andet.. dog stadig med "sort/hvid"(lyden fungerer fint).
Efter installation af codecs(DivX og Xvid), fortæller G-Spot mig, at der ingen codec problemer er. - Som sagt er billedet stadig "sort/hvid".

Dette gælder uanset hvor mange gange jeg afinstallerer/installerer codecs, G-Spot, Windows Media Player/Winamp/Media Player Classic, uanset hvilke filtyper jeg afspiller eller uanset om det er en original DVD i DVD drevet.

Nogle gode råd?

På forhånd tak.

- crz
Avatar billede c-holst Novice
06. juli 2007 - 08:18 #3
hvilket grafikkkort bruger du, hvilken driverversion bruger du?

Hvordan tilslutter du til dit tv?
er det via scart, prøv da alle porte. Nogle tv apperater skal indstilles til at modtage videosignalerne korrekt. tjek din manual

er det via et videostik, kunne løsningen være en colorfix. også selvom det i torien ikke burde være nødvendigt.

http://avconnection.dk/?CPage=PView&ML1=1&ML2=69&ML3=213&ML4=54
find den der passer til dit grej
Avatar billede crz Nybegynder
06. juli 2007 - 13:49 #4
Tilslutter ikke mit tv. - Benytter, og har altid gjort, en ganske almindelig 17" computerskærm :)

Grafikkortet er et GeForce 4. - Driveren er den nyeste fra nvidia.com, 93.71.
Avatar billede c-holst Novice
06. juli 2007 - 17:02 #5
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.77.html

ok, så kunne miseren ligge i kombinationen af ældre grafik og ny driver.

prøv igen at starte i fejlsikret, slette driveren, genstarte og installere den driver jeg har linket til. Det er vigtigt at du gør det på denne måde.

beklager misforståelsen med hensyn til TV:-)
Avatar billede crz Nybegynder
06. juli 2007 - 18:00 #6
Tror ikke helt jeg forstår hvorfor og hvordan, men nu fungerer det som det skal.

Elsker dig c-holst. - Tak for hjælpen.
Avatar billede c-holst Novice
06. juli 2007 - 21:12 #7
synes at have et indtryk af, at geforce 4 serien har problemer med nyere drivere på nogle områder...den videnskabelige grund kan jeg ikke give dig.

har hjulpet mange med den slags:-)
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 22:07 #8
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.