Avatar billede kurdo Novice
15. juni 2007 - 17:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

slette programmer?

hejza, jeg har et simpel spørgsmål..

hvordan sletter jeg programmer helt? jeg har lige fået mit mac, og før havde jeg windows hvor man skulle uinstillere, men hvad skal man gør nu? jeg har hørt at man bare skal slette programmerets filer, så  er det det= ?
Avatar billede sd8220 Seniormester
15. juni 2007 - 17:54 #1
Hejsa
Som regel "ja", så er det nok at slette programmet fra mappen Programmer eller Hjælpeprogrammer, men nogle har en uninstaller, der fjerner arkiver, der er blevet lagt andre steder også.
Har du brugt et installationsprgram for at installere, skal der formodentligt også fjernes mere end bare programmet fra mappen Programmer.
/Sebastian
Avatar billede egonspock Seniormester
15. juni 2007 - 18:24 #2
Lige en ekstra kommentar: der er ingen "registreringsdatabase", der kan blive beskidt på en Mac, og det er som regel der at problemet opstår på windows, så på nær nogle få "grimme" programmer som f. eks. Norton, er der sjældent grund til at lede efter rester af programmer, hvis man da ikke lider af akut pladsbesvær.
Avatar billede kurdo Novice
15. juni 2007 - 18:59 #3
tak gutter, ;D