Avatar billede jademutter Nybegynder
15. juni 2007 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hosting i udlandet?

Hejsa,

Vi går snart i luften med en ny portal på nettet lavet i JSP/Servlets... I den forbindelse har jeg overvejet at benytte www.eapps.com til at hoste min side, da jeg ikke synes der findes en dansk udbyder der kan tilbyde hvad jeg ønsker til den rette pris.

Mit spørgsmål går på om I ser nogle problemer i at få hosted siden i Amerika, udover selvfølgelig tidsforskellen?

/Jademutter
Avatar billede mrbonus Novice
15. juni 2007 - 14:41 #1
hastigheden for brugeren bliver en tand langsommere, ikke særlig meget dog, men det kommer an på din applikation, lad os antage at du har noget der skal opdatere hver andet sekund, så ville jeg sige at det var en dårlig ide, men hvis der ikke er så mange postbacks, kan det nok godt anvendes.

svar tiden på en server tæt på en selv vil normalt ligge på omkring 50 millisekunder, hvor i USA vil de gode ligge på minimum 150, men op til 300-500 ms.
det er så for hvert kald til serveren du skal ligge det til, men som sagt, kommer an på hvad man kan leve med, og hvad ens "applikation" skal lave.
Avatar billede mrbonus Novice
15. juni 2007 - 14:42 #2
udover svartiden, skal du selvfølgelig ligge resten til, såsom overførsel af data, og visning af siden, men det vil normalt være nogenlunde lige hurtigt om det er i danmark eller USA.
Avatar billede jademutter Nybegynder
18. juni 2007 - 11:50 #3
takker...
Avatar billede mrbonus Novice
18. juni 2007 - 16:20 #4
Var så lidt