Avatar billede bjs Nybegynder
15. juni 2007 - 11:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med OWA på Front End 2003 Server

Jeg har sat en ny server op som front end exchange 2003 server. Indtil videre er den stadigvæk placeret på indersiden af min firewall, så jeg kan teste den. Mit problem er at jeg ikke kan loade OWA'en på front end serverne (på back end'en går det fint). Jeg har sat SSL og Certificates op på FE serveren. Når jeg prøver at kontakte OWA'en kan jeg godt komme frem til log in billedet med følgende adresse https://<serverIP>/exchange. Jeg siger "yes" til certifikatet og kommer frem til siden hvor bruger og password. Jeg prøver at logge på med en bruger jeg allerede har testet på BE serveren, men når jeg logger på kommer der kun en "forkølet" udgave af OWA'en til syne. Den har ikke loaded alt indholdet, og skrifttypen ligner "Times new Roman". Hvis jeg prøver at opdatere siden eller klikke på fx indbakke, sker der ikke noget. Er der nogen som har en god ide til at løse dette?? Kan det være noget med adgangen til mailbox informationerne på min BE server? Information Store service'en er jo slået fra (som den skal).
Har jeg glemt noget?
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juni 2007 - 18:11 #1
Og du har installeret .NET 2.0 framework?
Og ASP eksekvering er eksplicit blevet tilladt i IIS konsollen?
Du har ikke været igang med dcpromo efter at exchange er installeret? (Hvis ja til den sidste, så er det en om'mer)
Avatar billede bjs Nybegynder
18. juni 2007 - 09:56 #2
Har installeret .NET 3.0 og ASP er tilladt i ISS konsollen... Men det virker stadigvæk ikke. Jeg får kun det halvfærdigt skærmbillede med en mærkelig skrifttype..
Avatar billede strych9 Praktikant
18. juni 2007 - 15:28 #3
Primært går dette ud på at finde ud af om det er IE eller Exchange som forårsager det:

I IE (men ikke på serveren), gå til Funktioner -> Internetindstillinger og fanebladet Avanceret.
Sæt flueben i "Vis en meddelelse om hver scriptfejl".

Giver http://localhost/exchange samme fejl når du prøver det på serveren?

Hvad med http://servernavn/public ?

Har du opgraderet eller degraderet denne her server til domain controller efter Exchange blev installeret? Det ødelægger IIS metabase.

Du bør også forsøge med FireFox. Den vil ikke se helt så feature-rig ud som med IE, men på den anden side heller ikke "forkølet".

Hvis det på denne måde kan udelukkes at det er IE som er årsagen, så går næste øvelse ud på at finde ud af om det så er IIS eller Exchange. Det kan jeg også hjælpe med, men skriv igen når du har undersøgt det med IE :P
Avatar billede bjs Nybegynder
18. juni 2007 - 17:19 #4
Til Strych9: Jeg har løst problemet! Det viste sig at være et fejlrettelse til Exchange 2003 SP2. Det skal dog også lige nævnes at OWA'en rent faktisk virkede i Firefox. Hvis du sender et svar, så får du pointene. Du fik mig trods alt på rette spor.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. juni 2007 - 00:57 #5
Jeg takker og bukker. =)
Avatar billede strych9 Praktikant
19. juni 2007 - 22:04 #6
husk at acceptere svaret så point bliver overført. Det gør du ved at logge ind, gå til spørgsmålet her, og så markere mit navn i den boks der er nederst. Til sidst trykker du på accepter knappen.