Avatar billede rossonero Nybegynder
03. juni 2001 - 16:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med A drev og KT133A chipsæt

Siden jeg for en uges tid siden fik sat nyt bundkort i (kt133a), hvilket iøvrigt virker uden problemer har den ikke kunne finde mit a-drev. Den grønne diode knap lyser hele tiden, så snart jeg starter maskinen op. Jeg har prøvet at vende kabelet ned på bundkort modsat, hvilket jeg har læst kunne hjælpe, men den gør det stadig. Jeg har kigget inde i bios, hvor a-drevet selvfølgelig er enablet i det rigtige 1.44 format. ?????

Avatar billede nordvest Nybegynder
03. juni 2001 - 16:55 #1
Hejsa

kablet vender sandsynelig forkert på selve diskettedrevet

det skal vende med den røde linie væk fra strømstikket på selve diskettedrevet

så prøv at vende det om på diskettedrevet

Hilsen Nordvest
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 16:58 #2
Den er nok stået af, der skal ikke så meget til desværre.
Jeg har brændt en del floppydrev af i tidens løb, blot fordi der ikke var en standard på kabeltilslutning.
På HD er man ikke i tvivl, her skal ben altid sidde nærmest strømstikket.
Heldigvis er de ikke så dyre ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 16:59 #3
RETTELSE:

På HD er man ikke i tvivl, her skal ben 1 altid sidde nærmest strømstikket.

Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 17:00 #4
En sidste ting du kan gøre, der er to tilslutninger, det ene er snoet, byt om på dem, så kan det jo være ;o)
Avatar billede cybermouse Nybegynder
03. juni 2001 - 17:00 #5
tjek det nordvest siger han har ret det er et forkert vendt fladkaber til diskette drevet det er nemligt hvad den diodes konstante lys betyder
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. juni 2001 - 19:05 #6
Synes også at det lyder som et kablings problem.
Det er dog ikke alle diskettedrev som følger \"rød ledning med powerstikket\"-reglen. Som det også er blevet sagt.
Avatar billede monz_2001 Nybegynder
04. juni 2001 - 12:35 #7
det er kablet der vender forkert. du skal bare pusle lidt mere med det.

eks. raid og ata100 skal den blå ende vende ned på bundkortet ellers virker det ikke særligt godt. og det er det samme med dit A-drev. dog skulle du måske prøve at bios opgradere dit bundkort kan også hjælpe.
eks. en kammerat købte asus cusl2 og efter nogle bios opgraderinger virkede hans A-drev heller ikke så kom en endnu nyere bios og der efter virker hans maskine 100%
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. juni 2001 - 13:50 #8
jep der er vist point til nordvest der .. den tror jeg at de fleste har prøvet .. gjorde det selv for nyligt ..
Avatar billede rossonero Nybegynder
11. juli 2001 - 15:36 #9
UNDSKYLD SVARTIDEN....MEN DET VAR ALTSÅ IKKE KABLET MED SELVE SOKLEN PÅ BUNDKORTET HVOR DER ÅBENBART VAR RØGET NOGLE \"PINDE\" AF.