Avatar billede cronaldo Nybegynder
14. juni 2007 - 12:00 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Lav en "abonnér" til et forum

Ja, jeg vil gerne høre ideer om hvordan dette kan laves. Evt - og helst - også et kodeeksempel.

Jeg havde tænkt på, at på siden hvor der tilføjes svar til en tråd tjekker den i en tabel der hedder "forum_abonner" om der er nogen der har abbonneret på tråden, og hvis der er sendes der både en mail på siden og til deres eksterne e-mail..
Vil det blive for langsomt eller? ..
Avatar billede lesp Nybegynder
14. juni 2007 - 14:39 #1
Det lyder som en god ide.
Så hvis de vælger at abonnere kan du give dem value 1 i en tabel og så tjekke det på den måde.
Avatar billede vodkaboii Nybegynder
14. juni 2007 - 16:31 #2
Det kommer lidt an på hvordan din database er bygget op omkring dit forum.
Du kan evt. have en "forum_abb" og så have "links" mellem userid og forumid, hvis de eksisterer i denne kan du hente informationerne omkring user-mail og sende en given email til dem, evt via mail, eller ved at hente et eller andet mail script, så dine headers ikke bliver taget af spamfiltrene.
Avatar billede cronaldo Nybegynder
14. juni 2007 - 21:37 #3
I får lov at dele, da jeg bruger lidt fra hvert svar :) ..