Avatar billede asse12 Nybegynder
13. juni 2007 - 22:10 Der er 2 kommentarer

Data fra Excel til Navision og omvendt

Jeg er begyndt på nyt arbejde
Her bruges der navision (3.0 mener jeg) Jeg er rimmelig til at håndtere data i excel. Filtrer, Sortere, Sammentælle osv.
Mit problem er at navision er meget tungt at arbejde i når der er tale om indtastning af mange nye data, søgning af forskælige data.
Der er mange af disse funktioner jeg mener at der ville være hurtigere/nemmere i excel

Er det muligt at oprette et regneark der altid vil være være opdateret med databasen i Navision og omvendt?

Hvis svaret er ja Hvordan?
Hvis svaret er nej er der altså ingen point....
Avatar billede a1a1 Novice
13. juni 2007 - 22:37 #1
selv om svaret er nej bør du da give lidt for det...det sparer dig da tid på at finde ud af at det evt. ikke er muligt ;o)

Jeg går ud fra at det er en gammel version (før microsoft kom ind)

Hvad skal du med excel?

Bruger i navisions "native" database, eller ms sql?

Hvis i bruger ms sql er der mange andre muligheder for at
Avatar billede asse12 Nybegynder
13. juni 2007 - 23:47 #2
Hej a1
Det er efter microsoft er kommet med.

Jeg skal nok give point hvis den her dialog er noget jeg bliver klogere af.

jeg skal undersøge om det er ms sql eller native.

En ting jeg er træt af ved Attain er hvis jeg skal oprette mange nye vare skal jeg ind og oprette dem en af gangen på varekortet jeg mener det er meget nemmere at gøre dette på Vareoversigten altå direkte i en tabel som Excel eller i Access.
En anden ting der iritere mig er at man ikke umidelbart kan få en liste der indeholder alle vare med en bestemt tekstbid evt. 5kW hvor 5kW er en del af vare navnet.