Avatar billede htmlkongen Novice
13. juni 2007 - 19:31 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Hvor køber jeg?

Jeg leder efter en "pick-axe" fra the Gold Rush i Californien fra 1800 tallet magen til denne som er til salg:

http://www.joshabegglen.com/all_things_blog/imagedump/misc/pickaxe.jpg

Pris underordnet
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. juni 2007 - 19:55 #1
Der er en mulighed her    www.globetrotter.de de sender også til DK
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. juni 2007 - 20:02 #2
Det du leder efter hedder en »hakke« på dansk. Du kan f.eks. finde dem her:
  • http://www.lytek.dk/shop/hakke-m-skaft-1017p.html
  • http://www.417armyvarer.dk/shop/hakke-delbar-2554p.html

Hvis det absolut skal være en californisk hakke fra 1800-tallet, ved jeg ikke hvor du finder sådan en.

// Old-Faithful™
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. juni 2007 - 20:04 #3
Avatar billede htmlkongen Novice
13. juni 2007 - 22:31 #5
Tak for links.

Pointen er at den skal være brugt, og fra Gold Rush tiden ved Klondyke. Helst fra Calif, men også gerne fra Nevada eller Arizona..
Avatar billede htmlkongen Novice
13. juni 2007 - 22:59 #6
Mobius - sorry - ser lige på dit link - Det er derhen af
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. juni 2007 - 12:09 #7
Er du ved at rejse ud af landet for at grave guld, så har jeg et par adresser i Filippinerne hvor det er muligt at grave guld, jeg har gravet mig til to vielsesringe ca. 20 gr. i 1994 på øen Masbatte, hvor et Australsk firma havde en meget stor guld mine, deres måde at grave guld er blot meget giftig, det er noget med kviksølv og lign.
Avatar billede htmlkongen Novice
14. juni 2007 - 21:29 #8
Nordic - Wow en spændende historie! - meget autentiske og unikke ringe.

nej det er blot for historien og interessens skyld :)

Men det kunne da være et fedt eventyr

Flere links søges stadig...
Avatar billede mainz Nybegynder
16. juni 2007 - 14:40 #9
Min far købte en i Silvan, såvidt jeg ved.. men den skulle bruges i forb. med at anlægge et nyt hegn, så den er vist ikke så autentisk som den du efterlyser.
Avatar billede htmlkongen Novice
18. juni 2007 - 15:42 #10
Og det er et must. smid svar dem der vil ha points
Avatar billede mobius6 Juniormester
18. juni 2007 - 16:04 #11
21:56:42 ,-)

fandt du den?
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. juni 2007 - 16:51 #12
Hvis du mener at mit indlæg bidrog, vil jeg da gerne have nogle point, ellers kan du for min skyld bare beholde dem :-)

Du kan jo evt. "efterbehandle" hakken, hvis den kun skal se gammel ud og ikke nødvendigvis være det.
Avatar billede htmlkongen Novice
18. juni 2007 - 22:11 #13
Mobius - har skrevet til ham - men intet svar ...

Old - Pointen er at det er sjovt at have noget gammelt :) Den skal ikke bruges til noget konkret :-)

Smid sv
Avatar billede htmlkongen Novice
18. juni 2007 - 22:11 #14
ar mobius (skulle der have stået)
Avatar billede mobius6 Juniormester
19. juni 2007 - 05:21 #15
:-)
Avatar billede htmlkongen Novice
19. juni 2007 - 21:48 #16
Glemte svaret :-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. juni 2007 - 05:09 #17
.
Avatar billede htmlkongen Novice
20. juni 2007 - 23:41 #18
hehe tak :-)