Avatar billede danielbaek Nybegynder
13. juni 2007 - 14:50 Der er 9 kommentarer

Hvad hedder de førende DESIGN webbureauer

Hej,

Kan I anbefale nogle mellemstore webbureauer i Københavns-området, som har fokus på designet af websitet?
(det der er behov for er mere en designmæssig orienteret løsning, end en programmerings orienteret løsning, da der blot er tale om et funktionsmæssigt simpelt website ala visitkort på nettet.)
Avatar billede olebole Juniormester
13. juni 2007 - 15:16 #1
<ole>

Det gælder desværre stort set alle webbureauer i Danmark, at fokus ligger på designet (ikke dermed sagt, de er gode til at designe - men blot at deres fokus ligger dér). Det betyder desværre også, at koden somregel er elendig og forældet med 8-10 år.
Det er _overordentlig_ vanskeligt at finde et mellemstort, dansk webbureau, som laver ordentligt arbejde  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede mstorgaard Praktikant
13. juni 2007 - 22:42 #2
En mulighed ville jo været at indhente nogle tilbud her på Eksperten, og se lidt på, hvordan referencerne ser ud (:

Der kan man jo hurtigt se om kodningen er korrekt, eller som olebole siger er forældet. Problemet ligger jo også i at, hvis man sætter programmer til at skære designs'ne ud, så vil kodningen lige præcis være forældet, da de fleste programmer ikke har fået opdateret den del.
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2007 - 13:38 #3
Et andet - og ligeså væsentligt - problem består i at finde en koder, der er bedre opdateret end de gængse WYSIWYG-programmer ... der kommer f.eks. ikke meget over en håndfuld på Eksperten  =)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
14. juni 2007 - 15:00 #4
Med opdateret koder, mener du så XHTML eller bare HTML4? Eller er vi ovre i en helt anden boldgade?
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2007 - 15:33 #5
Nu skrev jeg 'en opdateret koder' ... altså en person. Dem støder man desværre yderst sjældent på.

Der er pt. ingen browser, der understøtter XHTML bare nogenlunde korrekt - og XHTML er jo stadig kun en eksperimentel, ufærdig standard - så jeg taler såmænd blot om HTML4.01.

Undvider vi til også at tale om XHTML falder verden først helt fra hinanden! Max. 1% af nettets tutorial-forfattere, der skriver om XHTML, har selv skrevet et korrekt, fungerende XHTML-dokument ... og da webkodere generelt synes at hente deres viden fra webtutorials, er det helt urealistisk at tale XHTML i denne sammenhæng.
Avatar billede danielbaek Nybegynder
30. juli 2007 - 13:34 #6
Jeg lukker spørgsmålet da det ikke ser ud som om der kommer flere bud på virksomhedsnavne.
Tak for "debatten"  :)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
30. juli 2007 - 15:12 #7
@olebole
Hvilke typiske fejl er det at tutorialforfattere laver?

For min opfattelse af XHTML er primært at:
- alt indenfor et tag skrives med småt
- alle tags afsluttes
- at det altid er det nærmeste tag som afsluttes (fx <a><p></p></a>)
- at man bruger anførselstegn til værdier
- at man benytter id til at identificere et tag
Avatar billede olebole Juniormester
31. juli 2007 - 15:02 #8
Så har du fået fat i de første 10% af, hvad XHTML handler om  ;o)

Den typiske fejl, tutorial forfattere begår, er, at de ikke sætter sig ind i, hvad XHTML er og derfor får deres læsere til at tro, at de ting, du nævner, er kernen i XHTML. Det, du skriver, gælder for det meste også for HTML4.01 Strict ... XHTML er meget mere.

Prøv at læse:
    http://www.eksperten.dk/artikler/537
    http://www.eksperten.dk/artikler/538

De er ikke fuldt opdateret, men der er såmænd ikke sket væsentligt nyt, siden jeg skrev dem. IE7 understøtter heller ikke XHTML - og der er fundet adskillige flere huller i FF's såkaldte XHTML-understøttelse.
Jeg skriver dem sikkert i ny og opdateret version i løbet af efteråret, når www.dengodekode.dk er kommet bedre i gang. Jeg orker ikke at skrive mere i Ekspertens elendige artikel-interface
Avatar billede mstorgaard Praktikant
31. juli 2007 - 17:11 #9
Det vil jeg så kigge lidt på, så jeg forhåbentlig kan tillade mig at fortælle andre, hvad de gør galt, når de skriver XHTML ;-)