Avatar billede dpp83 Nybegynder
13. juni 2007 - 10:43 Der er 4 kommentarer

God litteratur til SQL server 2005

Hej derude,

Jeg står i den situation at jeg skal opsætte og administrerer en MS SQL 2005 server på min arbejdsplads, og skal i den forbindelse bruge noget litteratur så jeg kan sætte mig ind i emnet.

Det jeg skal bruge SQL serveren til er et HR-system og en helpdesk, så jeg kommer garanteret ikke til at bruge alle funktioner i serveren. Er der nogle af jer der har navne på noget litteratur der kan sætte mig ind i hvordan serveren installeres, hvordan jeg tager backup af databaserne, og hvordan man overvåger databasernes performance?

Eller sagt på en anden måde: Hvilken litteratur er god for en begynder i SQL server 2005?

Pft.
David
Avatar billede dpp83 Nybegynder
13. juni 2007 - 11:16 #2
Hej,
Tak for dit bud.

Nu ser jeg, at der på den anden bog står "....For developers". Det jeg er lidt bange for er at købe en bog, som bruger mange af siderne på at forklare databaseteori og vise kodeeksempler. Jeg leder mere efter en bog som forklarer de forskellige administrationsdele i detalje.
Avatar billede ramad Praktikant
13. juni 2007 - 12:12 #3
Så ville jeg klart vælge den første. Den tager dig virkelig i hånden og fører dig igennem alle aspekter om opsætning og administration. Det der kan være et minus ved den er, at den er skrevet som en certificeringsbog, men det gør så til gengæld også at den kommer omkring det hele.
Avatar billede bobber Nybegynder
13. juni 2007 - 16:01 #4
Det heller ikke en dårlig ide at have Administrators Pocket Consultant liggende
den er ikke så dyr og en jeg bruger meget til lige at slå op i hvis jeg skal finde noget om de forskellige funktioner i den nye SQL server 2005
http://eshop.pc-ware.dk/Products/Description.asp?pid=39200&sid=167122&stype=text

Husk der er told på bøgerne hvis du bestiller hos Amazon.com