Avatar billede hr_moeller Nybegynder
12. juni 2007 - 18:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

lukket phpbb forum

jeg har lavet et phpbb forum, og det virker udemærket, men det jeg gerne vil, er at jeg vil sørge for at man SKAL logge ind for at kunne læse i forumet. Kan man gøre det i phpbb-indstillingerne, eller skal jeg simpelthen sætte password på siden?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
12. juni 2007 - 18:37 #1
Du kan gå ind i Forum Admin > Permissions i dit kontrolpanel og sætte det op pr. forum der - enten kan du forbyde dem helt at se foraerne, eller også kan du bare forbyde dem at se selve indlæggene.

Personligt ville jeg dog foreslå du lader være - med mindre du har EKSTREMT begrænset båndbredde, så kan jeg ikke se pointen i ikke engang at lade folk SE om forummet er interessant (hvilket må forventes at være et rimeligt kriterie for om man vil tilmelde sig eller ej).
Avatar billede leif Seniormester
12. juni 2007 - 20:20 #2
pidgeot -> Kan jo være at det kun er "privat" forum !
Avatar billede pidgeot Nybegynder
12. juni 2007 - 20:31 #3
Korrekt, men som jeg lige læser spørgerens indlæg, er det alle fora han vil låse af, fremfor et enkelt. Hvis det er så privat at ingen andre må se det, vil jeg mene et forum ikke er nogen videre optimal løsning - og da slet ikke hvis man har placeret det et sted hvor der åbenbart er mulighed for at andre folk kommer forbi.
Avatar billede hr_moeller Nybegynder
08. februar 2008 - 14:51 #4
Jeg lukke den :)