Avatar billede tidemann Nybegynder
12. juni 2007 - 00:22 Der er 3 kommentarer

Reparere ødelagde pc

Jeg har kørt en repair, men fik bare en blå skærm med STOP 0x000000D1 og en tekst: driver_irql_not_less_or_equal.

Kunne ikke starte pc´en, hverken almindeligt eller i fejlsikker tilstand. En har kigget på den, installeret XP påny, jeg fik den hjem og den startede fint. Jeg hentede opdateringer til windows og da den ville genstarte skete det samme igen!!
Nu er det bare sort skærm hvor jeg kan vælge fejlsikker, eller alm. opstart, men den vil IKKE vælge, går bare tilbage til sort skærm.
Hvad kan det mon være?

Ham der kiggede på den har tjekket ram og bundkort, uden at finde fejl. Har haft harddisken i en anden pc, uden problemer.

Min søn er træt af det og det er jeg også, da det jo var mig der ville reparere.

Mvh Marianne
Avatar billede valbyhus Nybegynder
12. juni 2007 - 02:05 #1
Det er muligvis din CPU som er stået af, eller ramfejl. Hvis du har mere end
1 ramblok, så prøv at tage en ud på skift.
Avatar billede nva Praktikant
12. juni 2007 - 07:56 #2
Prøv at fjerne eventuelle dvd-drev som det første. Tjek harddisk ved at boote på din xp-cd - vælg R og skriv chkdsk c: /p / r derved får du fundet og repareret fejl på harddisken.
Avatar billede tidemann Nybegynder
14. juni 2007 - 01:18 #3
Jeg fjernede dvd drevene og derefter startede den, efter at have været omkring den sorte skærm. Jeg opdaterede nogle drivere, hentede opdateringer fra microsoft, men efter en genstart er det slut igen!! Kan det være skærmkortet, selvom den ikke meldte nogle fejl??

Øv
Marianne