Avatar billede michaelbs Nybegynder
11. juni 2007 - 15:20 Der er 4 kommentarer

Bad Bios Checksum..genstart, sort skærm ?

Min ellers velfungerende computer frøs og jeg var nødt til at genstarte. Så startede den op med meddelelsen Bad Bios Checksum og søgte på floppy og cd-rom igen og igen...så genstartede jeg atter og nu starter skærmen overhovedet ikke. Sort Skærm. Blæserne kører, men den læser intet ind. Jeg har for nylig skiftet skærm og derfor grafikkort, men det har fungeret fint i de få dage det har været i brug. Et skift tilbage til det gamle grafikkort hjalp heller ikke.
Dagen før dette skete røg routeren sig pludselig en tur. Ingen lys i tænd og sluk funktionen. Jeg hev stik ud og ind af routeren, der var død. Kan dette eventuelt have lavet en kortslutning i computeren?
Hvad kan jeg gøre? Jeg kan ikke komme ind i Bios. Jeg sætter XP skiven i, men den vil heller ikke boote herfra. Der er ingen HD aktivitet. Windows bliver ikke læst ind.
Jeg har pillet batteriet ud og flyttet jumper og tilbage igen. (Resette cmos). Det hjalp ikke. Hvad kan jeg gøre og hvad kan der være i vejen? Kortsluttet bundkort?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
11. juni 2007 - 16:39 #1
Prøv at fjerne harddisken og CD/DVD drevet og se om den så vil starte. Ellers
prøv at tage en ramblok ud på skift, hvis du har mere end een.
Routeren kan ikke lave kortslutning i din computer. Bad checksum er hardwarefejl,
så måske er dit bundkort røget.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
16. juni 2007 - 00:01 #2
Fandt du ud  af noget?
Avatar billede michaelbs Nybegynder
16. juni 2007 - 09:50 #3
jeg indleverede den til sidst, da jeg ikke kunne finde fejlen, til en indvandrer PC butik. De fandt ud af, at det var cpu'en der var røget.
Nu bygger jeg en helt ny computer.
Skriv et svar så kommer points.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
16. juni 2007 - 10:16 #4
Nå ja det var jo lidt surt. Jeg skal ikke have point for det, så læg selv et svar:)