Avatar billede mkpenus Nybegynder
11. juni 2007 - 12:01 Der er 10 kommentarer

MySQL/OSCommerce DB Ekspert søges.

Hejsa!

Jeg har en online butik, der anvender OSCommerce.

Jeg sælger på siden rollespils relaterede ting, som magic kort osv.

Her er linket: http://www.kelz0r.dk

Mit problem med strukturen er at jeg kun kan indtaste varer manuelt via den client der er lavet til OSC. Det er mildt sagt tidsspilde, da der stadig er over 10000 varer jeg gerne vil have på siden.

Der findes et par scripts, og små programmer, som kan uploade direkte til databasen, men min DB er sat en smule anderledes op og dem jeg har forsøgt at bruge kan derfor ikke anvendes. Ud over det så tillader one.com som hoster siden kun login via localhost, ikke eksternt.

Så jeg mangler en programmør der kan lave et hurtigt script så jeg kan uploade mange varer til siden på en gang. En eventuel løsning er måske et php script som så sørger for at det foregår via localhost.

Jeg er dog selv langt fra ekspert på området.

Alt efter omfanget af arbejdet kan en eventuel pris godt arrangeres. Siden er dog mest en hobby så det kan ikke blive alt for dyrt.

Jeg håber der er nogen herinde som har evnerne til det.

Tak for hjælpen indtil videre ihvertfald.

Jeg sætter 200 point på den her :)

Mvh.

Michael Keller.
Avatar billede leif Seniormester
11. juni 2007 - 21:59 #1
Har du nogen Attributer på dine varer ?
Avatar billede mkpenus Nybegynder
12. juni 2007 - 00:59 #2
hmm ja, det har jeg vel. Men jeg er slet ikke ekspert på DB området. Hvad skal du bruge?
Avatar billede leif Seniormester
16. juni 2007 - 19:00 #3
Hvis du har defineret i din fil hvilken kategori det skal ligge i skulle det være muligt.
Avatar billede leif Seniormester
16. juni 2007 - 19:02 #4
Når jeg siger: Attributer så mener jeg som følgende eksempel:
http://suresokker.dk/oscommerce-2.2ms2-060817/catalog/product_info.php?cPath=1_4&products_id=1
Avatar billede leif Seniormester
16. juni 2007 - 19:02 #5
At man kan vælge Memory og Model
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
23. juni 2007 - 09:37 #6
Kan du ikke få adgang via PHPMyAdmin?

Du kan også prøve denne gratis klient http://www.heidisql.com/download.php
Avatar billede mkpenus Nybegynder
23. juni 2007 - 14:56 #7
Jeg har adgang jo. Det eneste der er anderledes end i den normale OSC DB er at jeg anvender model til noget der hedder sjælendhed. I de programmer jeg har fundet som kan importere skal denne model kategori være unik, det er mine ikke, derfor problemerne.

Så jeg skal bruge et script der kan smide tingene op på i større mængder, og som jeg selv kan anvende. Det burde ikke tage længe at skrive, for dem der har evnerne.
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
23. juni 2007 - 15:38 #8
Men der er jo en importfunktion i PHPMyAdmin, kan du ikke bruge den?
Den kan bl.a. importere CSV filer.
Avatar billede mkpenus Nybegynder
23. juni 2007 - 17:06 #9
Det ville jeg måske kunne jo, men one.com tillader kun localhost access. Og informationerne skal jo ind i de rigtige tabeller, hvilket jeg ikke kan finde ud af at sætte dem op til.
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
23. juni 2007 - 20:40 #10
Hvis du har adgang til PHPMyAdmin, er det egentlig underordnet om adgangen er via localhost. Det du har brug for er, at lave nogle SQL filer, som indsætter data i eksisterende tabeller, hvis jeg forstår dig ret.

Du kan evt prøve at eksportere en tabel,så får du syntaksen at se...