Avatar billede majasti Nybegynder
10. juni 2007 - 20:00 Der er 3 kommentarer

MegaHAL i ren PHP

Er det ikke muligt at omskrive noget af koden fra MegaHAL så den er i ren php og foregår via en browser?

Er det ikke blot nogle enkle regulære udtryk m.v. der sørger for, at den lærer sig selv sætninger og udvælger de rette sætninger? Eller er det mere avanceret end det?
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2007 - 15:24 #1
<ole>

Har du overvejet, det kunne hensigtsmæssigt at informere lidt om, hvad MegaHAL er for noget?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede majasti Nybegynder
12. juni 2007 - 19:20 #2
Regner ikke med at folk der ikke ved hvad MegaHAL er, kan besvare spørgsmålet. Men jo - MegaHAL er et script der tillader en bot på eksempelvis mIRC at lære at brugerens beskeder, og dermed besvare brugere udfra hvad den har lært.

MegaHAL kan downloades her: http://megahal.alioth.debian.org/
Avatar billede olebole Juniormester
13. juni 2007 - 13:08 #3
Det er dramatisk meget mere kompliceret end "blot nogle enkle regulære udtryk m.v." ... men hvorfor ikke bare læse på de sider, du linker til?