Avatar billede darthwaders Nybegynder
10. juni 2007 - 15:30 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

forbinde en stationær trådløst m. router - hvordan?

Hej eksperter,

Jeg har en bærbare som er forbundet trådløst(med WPA) til en: SMCWBR14-G EU trådløs router. det fungerer fint med kraftig signal osv.

samtidigt har jeg en stationær som også skal køre trådløst og til det formål har jeg en SMC 802.11g 108Mbps Wireless USB Adapter (SMCWUSBT-G2).
problemet er at jeg kan se at der er et signal(grønt ikon, nede tv.for uret)men ingen forbindelse???

hvad kan jeg gøre?
løsningen er garanteret simpel, men jeg er ved at blive ret frustreret nu. håber nogen har et bud?

Hilsen,DW
Avatar billede darthwaders Nybegynder
10. juni 2007 - 15:49 #1
tilføjelse: jeg kan sagtens logge ind på routerens opsætning, ved at skrive ip adressen i browseren.
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juni 2007 - 16:12 #2
Har du i USB netkortets konfiguration sat "Internetprotokol TCP/Ip" til "Hent autmatisk IP adresse" og "Hent automatisk DNS-server adresse"??

Har den stationære et PCI netkort eller indbygget netkort på bundkortet bør du disable disse.

Der er læsestof her "Sådan sætter du trådløst netværk op"
http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=832

og en pjece om sikkerhed i trådløse netværk
http://www.itst.dk/static/it-sikkerhed/sikkerhed_i_traadloese_netvaerk_pjece_net_290705.pdf

Avatar billede darthwaders Nybegynder
10. juni 2007 - 17:15 #3
Jeg kan ikke umiddelbart se "internetprotokol TCP/IP i USB netkortets konfiguration?
Men går jeg ind under "netværksforbindelser" i windows, så er der et hak i "Hent autmatisk IP adresse" og  "Hent automatisk DNS-server adresse".

samme sted står der ligeledes at LAN forbindelse (PCI) er deaktiveret og at "trådløstnetværksforbindelse tilsluttet"
Avatar billede darthwaders Nybegynder
10. juni 2007 - 17:20 #4
"Men går jeg ind under "netværksforbindelser" i windows, så er der et hak i "Hent autmatisk IP adresse" og  "Hent automatisk DNS-server adresse"."  under trådløstnetværksforbindelse selvfølgeligt :-)
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juni 2007 - 02:24 #5
Ja, det er s'følgelig også der jeg mente. Godt du selv kan finde det.  :-)

Når du har navnet på SSID (navn på det trådløse netværk) og skriver WPA kodeordet, laver den så ikke forbindelse?
Avatar billede darthwaders Nybegynder
11. juni 2007 - 07:50 #6
jeg kan se SSID'en og når jeg taster kodeordet, får den forbindelse med routeren (grønt ikon), men jeg kan ikke komme på nettet.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
11. juni 2007 - 11:06 #7
jeg havde det samme problem, og det løste jeg ved at gå ind i command prompten ved at skrive kør - "cmd" derfra skrev jeg "ipconfig /release" - og derefter "ipconfig /renew" fik så fornyet ip adressen og kunne gå på nettet

måske du kunne prøve dette.
Avatar billede darthwaders Nybegynder
11. juni 2007 - 11:16 #8
roadrunner38:

jeg prøvede det i usb-netkortets konfigurationsbrugerflade, hvor der bl.a er 2 knapper der hedder: "Release" og "Renew" - er det ikke det samme?
Avatar billede darthwaders Nybegynder
11. juni 2007 - 11:27 #9
prøvede ligeledes i CMD - uden held :-(
Avatar billede darthwaders Nybegynder
11. juni 2007 - 11:44 #10
Det lykkedes mig trods alt at pinge routeren fra den stationær...
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
11. juni 2007 - 13:14 #11
kunne også være en firewall, kan du komme ind i din router opstning, nu hvor du kan pinge den?
Avatar billede darthwaders Nybegynder
11. juni 2007 - 13:25 #12
prøvede også at slå firewall fra. stadig uden held :-{
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juni 2007 - 14:01 #13
Kører du med et TDC standard abonn. - det lille?
Og du kan stadig godt komme på nettet med den bærbare? Men ikke den stationære?

Hvis TDC std. abonnement så prøv at se, hvad halvamatoer skriver i denne tråd
http://www.eksperten.dk/spm/635465

- skønt det lyder lidt underligt, når du har prøvet release og renew.
Avatar billede darthwaders Nybegynder
11. juni 2007 - 14:25 #14
Jeg kører ikke med TDC. heller ikke Tele2. jeg kan sagtens komme på nettet med den bærbare og på den stationær kan jeg se at der er forbindelse til routeren, den kan bare ikke komme på nettet.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juni 2007 - 00:39 #15
Sidder og tænker på, om der er et Winsock problem på den stationære....??

Læs evt. dette link og prøv Winsock Fix Tool
http://weblogs.asp.net/jld/archive/2004/10/29/249491.aspx
Avatar billede darthwaders Nybegynder
12. juni 2007 - 14:33 #16
Halifax:
Det hjalp heller ikke:-(
Jeg besluttede at starte forfra, så nu har jeg simpelthen formateret lortet.
og vil installere det trådløse igen.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
12. juni 2007 - 14:49 #17
så må vi håbe det ikke var routeren, prøv også lige at slukke og tænde for den igen.
;-) held og lykke
Avatar billede darthwaders Nybegynder
13. juni 2007 - 11:26 #18
NU funger det! Jeg installerede det trådløse og var på nettet efter 10 min. (så det var heldigvis ikke routeren :-))
Nogle gange er der ikke en anden løsning end dødsstødet!

Jeg synes i kom begge to med gode råd, så jeg vil dele point mellem jer. smid et svar.

DW
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juni 2007 - 11:52 #19
Yes, yes.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
14. juni 2007 - 20:25 #20
lækkert at det kom til at virke. Jeg behøver ikke point for det, du klarede det hele selv, og jeg er bare glad på dine vegne.