Avatar billede mett Nybegynder
09. juni 2007 - 17:10 Der er 2 kommentarer

ram-udvidelse bærbar

Har købt 2x512 pc3200 so-dimm til min 4 år gl compaq. Kører ok med 2x 256 pc2700. (oprindelig kun 1x256) Vil slet ikke køre med hverken 1 eller 2 x 512 (har også prøvet med 1x 1GB). I manual til bundkort står, at den kan køre op til 1 gb.
Min datter har en pavillon 2 år yngre. Den snupper 1X1 pc3200 uden problemer ...
Hvad kan problemet være?
PC-huset siger, at pc3200 skal kunne køre på min compaq nx9010.
Kan man ændre i bios opsætning? Eller er der en switch på bundkortet, som man kan ændre?
Eller duer det bare slet ikke?
Kan nogen hjælpe mig?
På forhånd tak.
Mette
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juni 2007 - 17:27 #1
Du kan kigge i bios og se om der er mulighed for indstilling af rammene, det står sikkert til auto, prøv at stil den på pc2700 333mhz
Avatar billede mett Nybegynder
10. juni 2007 - 01:08 #2
Har faktisk prøvet at kigge i bios - men kan ikke umiddelbart få lov til at regulere på ram-opsætningen ... men prøver lige igen. Tak