Avatar billede nielsg Nybegynder
09. juni 2007 - 12:53 Der er 2 kommentarer

Ekstern harddisk vil ikke starte op i usb 2.0

Hej eksperter.
Håber virkelig nogen kan hjælpe mig, for jeg føler selv at jeg har prøvet _alt_!

Problemet er, at jeg har en ekstern harddisk som har virket glimrende før i tiden, uden problemer overhovedet. Men nu er den begyndt at opfører sig mærkeligt, jeg havde lige formateret min computer, der virkede den også helt fint, så jeg tænkte at den nok kunne have godt af en defragtmentering, så det gjorde jeg - problemet her kommer så i, at defragtmenteringen gik død og gik i den sædvanlige windows status "programmet svarer ikke". Nå, jeg så ingen anden mulighed end at trække i håndbremsen (genstarte computeren nede på kabinettet).
Da jeg så kom ind i windows igen, virkede harddisken ikke, jeg prøvede efter forskellige andre forsøg, at sætte den til min gamle USB 1.1 port, her virkede den uden problemer. Hmm hva så, så hentede jeg min brors bærbare computer, satte harddisken til der, og heller ingen problemer, den kørte endda USB 2.0 kunne jeg se.

Har efterfølgende prøvet at fjerne mit usb 2.0 kort inde under enhedshåndtering, og genstartet computeren for at få den til at installere mit usb 2.0 kort igen. Det gjorde den også, men stadig kan jeg ikke få harddisken til at virke. Har prøvet flere forskellige usb indgange i mit usb kort, uden det har hjulpet. Har også prøvet at sætte en anden usb enhed til mit usb 2.0 kort, og det virker fint.

Jeg er virkelig på bar bund, hvad er der dog galt :S?
Avatar billede nielsg Nybegynder
09. juni 2007 - 18:49 #1
Slet ingen der kan hjælpe :(?
Avatar billede nielsg Nybegynder
11. juni 2007 - 19:00 #2
Løste problemet ved at købe nyt PCI kort.