Avatar billede eky Nybegynder
07. juni 2007 - 15:37 Der er 1 løsning

Langsom MySql

Jeg har en Windows XP Pro/Apache1.3.27/PHP4.4.0/MySql4.1 installation.

Når jeg går ind på en af mine hjemmesider, der bruger MySql går der 4-5 sekunder, før der kommer svar! Det er uanset om det er en let eller tung query.

Jeg havde et system, hvor det kørte uden ventetid, men maskinen gik ned, og jeg var nødt til at installere det hele igen, incl. Windows.

Jeg formaterede ikke harddisken, men installerede oven i det der lå, hvilket har gjort at jeg kunne genbruge MySql usere og databaser.

Når jeg installerer MySql vælger jeg Custom installation, men det eneste jeg ændrer er installations biblioteket.

De hjemmesider jeg har, som er kodet i PHP uden MySql, kører fint uden svartid.

Det må være et eller andet i opsætningen, men hvad? Håber der er en, der kan hjælpe mig.
Avatar billede eky Nybegynder
10. juni 2007 - 23:03 #1
Så fandt jeg selv svaret.

Jeg havde ikke opdateret min hosts fil, så den lavede altid et dns opslag, istedet for at køre direkte p localhost.