Avatar billede kimley Nybegynder
07. juni 2007 - 14:04 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter

Hej
Min søns computer er begyndt at genstarte.
Har kørt en symantec check online uden den fandt noget.

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juni 2007 - 14:06 #1
Avatar billede kimley Nybegynder
07. juni 2007 - 14:17 #2
Den skriver også efter opstart dette: could not load file or assembly"mom". Implementation,version=2,0,2693,37137,culture=neutral,publickeyToken=90ba9c70f846762e or one of its dependencies.Den angivne fil blev ikke fundet. og så kan jeg klikke ok og den forsvinder,men komme igen når jeg genstarter.
Avatar billede goldmoon Nybegynder
07. juni 2007 - 14:20 #3
måske en lille smule mere info ville være på sin plads:

1. Hvor gammel er computeren?

2. Hvor tit gør den det?

3. Gør den det ved belastning og i hvile?

4. Har I ændret noget ved den for nyligt? (Software/Hardware)
Avatar billede goldmoon Nybegynder
07. juni 2007 - 14:32 #4
Den skriver også efter opstart dette: could not load file or assembly"mom". Implementation,version=2,0,2693,37137,culture=neutral,publickeyToken=90ba9c70f846762e or one of its dependencies.Den angivne fil blev ikke fundet. og så kan jeg klikke ok og den forsvinder,men komme igen når jeg genstarter.

Dette skyldes at du har et ati kort i din maskine og .net frameworks 2.0.

Prøv at afinstallere dine grafikdrivere og installere nye fra www.ati.com ?
Avatar billede kimley Nybegynder
07. juni 2007 - 14:33 #5
Nå den genstartede lige igen efter jeg havde slået den fra du anbefaler.. Er hoppet ind på min egen nu.

1.Den er ca 4-5 år gammel,men har fået nyt grafikkort,større harddisk og nyere og større ram. Cpu er dog den samme. kun 1,6 ghz pentium 4

2.Den gør det ret tit efter hånden..Har lige gjort det 2 gange på under 1 time hvor den kun havde været tændt ca 1 1/2 time

3.Den gør det når han sidder på msn feks og hvis han sidder og spiller.

4. Ja men har opdatteret det hele
Avatar billede kimley Nybegynder
07. juni 2007 - 14:33 #6
Anden gang den lukkede ned nu her kom der en blå skærm med hvid tekst der sagde systemet havde fundet en fejl og lukkede ned
Avatar billede kimley Nybegynder
07. juni 2007 - 14:34 #7
ok prøver lige det med driverne
Avatar billede nva Praktikant
07. juni 2007 - 14:36 #8
Vil foreslå i kigger på den tråd, som vejmand lagde link til.
Avatar billede kimley Nybegynder
07. juni 2007 - 14:45 #9
Den har jeg kigget og vil følge rådene,men er ellers omhyggelig med at rense og give ny kølepasta
Avatar billede nva Praktikant
07. juni 2007 - 14:50 #10
Måske er strømforsyningen for lille og derfor ikke stabil nok.
Avatar billede kimley Nybegynder
07. juni 2007 - 15:08 #11
ok ja det havde jeg ikke lige tænkt på..
Hvad jeg lige kan se så er det kun en 250W.. den skal da vist nok skiftes..Ups
Avatar billede kimley Nybegynder
07. juni 2007 - 15:09 #12
Der står fsp 250-60 GTA
Avatar billede nva Praktikant
07. juni 2007 - 15:17 #13
250W er ikke meget, men dermed ikke sagt at det er derfor - du kan måske fjerne extra drev - dvd-drev, slavedisk osv. og så se om det hjælper.
Avatar billede kimley Nybegynder
13. juni 2007 - 21:04 #14
Har ikke fundet fejlen endnu,men har bestilt ny PSU..
Avatar billede kimley Nybegynder
13. juni 2007 - 21:05 #15
Det kune godt tænkes det er den...Den er nok udslidt og ikke optimal
Avatar billede kimley Nybegynder
13. juni 2007 - 21:05 #16
hov kunne ;-)
Avatar billede kimley Nybegynder
18. juni 2007 - 16:14 #17
Nu har han fået en lidt større psu og jeg har formateret den,men den genstarter alligevel..Kan det være hans cpu der er ved at være slidt og sikkert for lille også
Avatar billede kimley Nybegynder
18. juni 2007 - 19:52 #18
Kan det tænkes at den trænger til ny kølepasta?
Avatar billede nva Praktikant
19. juni 2007 - 07:49 #19
Du har testet rammene?
Avatar billede kimley Nybegynder
19. juni 2007 - 11:51 #20
Nej dog ikke..de er ret nye.. Bipper den ikke hvis der er ramfejl?
Avatar billede kimley Nybegynder
19. juni 2007 - 17:41 #21
Rammene fejler ikke noget... Han har især problemer i WOW og nu efter vi har geninstalleret wow på ny og bedre grafikkort kommer den op med blå skærm hvor den henviser til fil nv4_disp.d11

Det vil sige grafikkort ikke?? Har ellers spillet med det kort
Avatar billede kimley Nybegynder
22. juni 2007 - 01:20 #22
Har lige skilt den ad..Renset den og givet cpu nyt kølepasta....Den trængte til nyt pasta
Avatar billede kimley Nybegynder
22. juni 2007 - 22:44 #23
Den har stadig problemer i wow.. Kan man sætte for mange ram i?? den kan trække 2 gb hvilket sidder iden,men den har også et grafikkort der kræver en del..Kan det være derfor?
Avatar billede kimley Nybegynder
28. juni 2007 - 10:40 #24
Den har 3 fejl den kommer med på blåskærm..(ikke på samme tid) fil nv4_disp.d11 og denne DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og Denne NTFS.SYS

Hvad skyldes det nu??
Avatar billede kimley Nybegynder
28. juni 2007 - 11:48 #25
Er i gang med en ramtest..Det tager sin tid
Avatar billede kimley Nybegynder
28. juni 2007 - 12:04 #26
Hmm nu genstartede computeren,men kunne se den havde 34 fejl... Kan man levere dem tilbage eller er det bare ærgeligt og uheldigt..De er ikke 6 mdr gammel Det er 2 blokke Kingston hyper 2GB Memory kit
Avatar billede kimley Nybegynder
28. juni 2007 - 12:31 #27
nva ligger du svar? Det må jo være rammene som er skyld i balladen når der er fejl på dem.. Nu da der er 2 blokke i hvordan ved jeg så hvilken det er?? eller skal jeg køre testen hvor der kun sidder 1 ramblok i
Avatar billede kimley Nybegynder
28. juni 2007 - 12:41 #28
Øhh hvor mange test køre den?? den er ved test 6 og har fundet 14 fejl
Avatar billede kimley Nybegynder
28. juni 2007 - 14:30 #29
Øhh så vist fejl..Der er kun 14 fejl indtil vidre
Avatar billede kimley Nybegynder
28. juni 2007 - 23:25 #30
Nå det har vist sig at ramblokken ikke sad rigtigt..Kørte test på begge ram i den ene port og ingen fejl..Er så ved at teste den anden port og stadig ingen fejl..

Kommer der svar??
Avatar billede kimley Nybegynder
15. juli 2007 - 17:38 #31
nå ligger selv svar så..