Avatar billede zakken Nybegynder
07. juni 2007 - 13:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke udskrive i C5 over citrix

Computeren kører Vista, via internettet kobles op på en Citrix server, hvorpå Navision ligger.
Printeren jeg skal skrive ud på er oprettet 2 gange(bakke1 og bakke2) lokalt på Vista computeren, og jeg kan udskrive fra lokal maskinen og fra Citrix skrivebordet, men IKKE fra Navision... Hvorfor ikke?
Avatar billede strych9 Praktikant
07. juni 2007 - 19:55 #1
Fordi C5 skal have en DOS driver... tilslut den via LPT port med net use kommandoen.
Avatar billede mariaf Juniormester
07. juni 2007 - 20:18 #2
->strych Nej, det er ved at være mange år siden.
Printeren skal være installeret på din Citrixserver to gange, en gang med bakke1 og en gang med bakke2. Pas på med Vista - den kan godt drille med rettigheder til printerne.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. juni 2007 - 20:24 #3
mariaf -> Sjovt nok var jeg lige ude for nogle uger siden og tilslutte en printer til en terminalserver session hos en kunde. C5 kunne ikke udskrive uden DOS driver, og der måtte jeg gøre som beskrevet ovenfor.
Måske du skal huske på at en ganske stor del af de C5'er som findes derude faktisk ER "mange år" gamle. Guderne skal i hvert fald vide at jeg ser meget gammelt lort hver dag som systemkonsulent. =)
Avatar billede mariaf Juniormester
07. juni 2007 - 20:58 #4
Vista kan slet ikke køre de gamle versioner, så det er næppe problemet, og da det er en printer med bakke, slås vi altså ikke med en gammel matrixprinter eller en bonprinter der skal køre på LPT/Com-porte.
Vi installerer normalt bare printeren på serveren (citrixen) og så kører det. Til den rigtige nemme løsning anvendes en HP Printer, da de er dejligt driftsikre.
Avatar billede zakken Nybegynder
11. juni 2007 - 09:31 #5
Printeren er en Hp deskjet 2100 med 2 bakker.
Den er installeret lokalt på maskinen, og Citrix henter så normalt driveren på denne maskine.
Er løsningen, at installere printeren på Citrix?
Jeg kan sagtens udskrive fra skrivebordet i Citrix ligeledes udskriver Office også fint.
Vi har flere Xp maskiner koblet op på samme server, uden problemer.
Avatar billede zakken Nybegynder
18. marts 2008 - 17:10 #6
Lukker den her.