Avatar billede negertt Nybegynder
07. juni 2007 - 09:04 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

NVIDIA GeForce Go 7200

Har et lille problem med at tilslutte min pc til mit fjernsyn.
det er billede på tv'et men skærmbilledet bliver vist 3 gange ved siden af hinanden og er meget smalt... kan ikke få det hen så der kun bliver vist hvad der bliver vist på computer skærmen.. er der nogen der ved hvad jeg kan gøre??
har brugt den guide i NView Desktop Manager men der er ingen ændring...
Avatar billede negertt Nybegynder
07. juni 2007 - 09:27 #1
nu har jeg fået et billed men der er ingen farve og billedet er meget utydligt...
Avatar billede negertt Nybegynder
07. juni 2007 - 09:28 #2
hvis jeg afspiller film begynder skærmen bare at flimre...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. juni 2007 - 11:08 #3
Start med at hente den sidste nye driver til grafikkortet.
Guide til tv-out på geforce serien (Venligst udlånt af c-Holst . Eksperten.dk)
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

højreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable
Avatar billede negertt Nybegynder
07. juni 2007 - 23:04 #4
nu virker det hele næsten. nu er der eneste problem at billedet er meget utydligt. kan godt se film og spille over tv'et men kan ikke bruge internettet da jeg ikke kan læse skriften og heller ikke i mapperne på pcen kan jeg heller ikke se hved der står.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. juni 2007 - 23:37 #5
Prøv at sætte den til lavere opløsning inde i kontrolpanel, skærm.
Avatar billede negertt Nybegynder
08. juni 2007 - 09:06 #6
Hvis jeg ændrer i opløsningen på pc'ens skærm kommer der igen 3 billeder på tv'en. det virker kun når jeg har en opløsning på pc'en på 1280 x 720 og inde i nview en opløsning på 800 x 600 på tv'en
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. juni 2007 - 09:19 #7
Lægger et svar hvis du mener du kan leve med det, hvis der er flere scartstik på dit tv, så prøv nogle af de andre.
Avatar billede negertt Nybegynder
08. juni 2007 - 09:22 #8
bruger et svideo stik....
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. juni 2007 - 09:37 #9
ok. :)
Avatar billede negertt Nybegynder
08. juni 2007 - 16:41 #10
Så der er ingen der ved hvordan jeg får billedet til at blive mere klart??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. juni 2007 - 17:30 #11
Hvad sker der hvis du sætter den til højere opløsning, pc skærmen?
Avatar billede negertt Nybegynder
08. juni 2007 - 18:30 #12
så er der bare flimmer på tv'et
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. juni 2007 - 20:03 #13
Bruger selv denne mediaplayer til afspille film med, og har ingen problemer med uklar skærm.
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
Avatar billede negertt Nybegynder
08. juni 2007 - 20:19 #14
der er ingen problemer med at vise film og spille det er kun når jeg ska læse noget på skærmen så er det meget svært da det hele er meget sløret
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. juni 2007 - 20:56 #15
Er forstået, tjek om opdateringshastigheden for din skærm er sat til max 60,70 eller 75 hz, uskarphed på skærmen kan også forekomme hvis opløsningen er sat for lavt, så sæt også den til max.
Avatar billede negertt Nybegynder
05. marts 2009 - 01:07 #16
har købt et nyt fjernsyn.. så er det problem løst..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
05. marts 2009 - 08:19 #17
Godt det kom til at virke.
Takker for point ;-)