Avatar billede net-meister Nybegynder
01. juni 2007 - 14:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C Compiler cannot create executables

Jeg er ved at installere rdesktop paa min Solaris 10.

Jeg har henter og udpakket rdesktop-1.4.1.tar.gz.

Saa ved jeg conf filen skal rettes til saa den ved hvor openssl er. Det goer jeg her:
./configure  --prefix=/usr/local --with-openssl=/usr/sfw.
Men efter jeg har koert den linje kommer flg. frem:

checking for gcc... no
checking for cc... cc
checking for C compiler default output file name... configure: error: C compiler cannot create executables

Hvad goer jeg forkert??
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2007 - 15:03 #1
"C compiler cannot create executables"

lyder som et protection problem - har du ret til at skrive der hvor sciptet
vil smide filer ?
Avatar billede skau Nybegynder
01. juni 2007 - 15:05 #2
Du skal installere en c compiler - jeg vil foreslå du henter gcc fra www.sunfreeware.com og installerer gcc med pkgadd -d <navnet på den fil du har hentet> derefter skal du tilføje gcc til din path (og ccs for make)
export PATH=$PATH:/usr/local/bin:/usr/local/sbin:/usr/ccs/bin
og så køre din configure
Avatar billede skau Nybegynder
01. juni 2007 - 15:35 #3
eller du kan hente rdesktop direkte fra www.sunfreeware.com som pakke og installere med pkgadd -d <pakkenavn> (det er vildt meget nemmere - og den version der lige nu er tilgængelig er 1.5)
Avatar billede net-meister Nybegynder
07. juni 2007 - 09:57 #4
Jeg har formateret og lagt Solaris ind igen. Herefter fungerer det fint.