Avatar billede yoophoop Nybegynder
31. maj 2007 - 16:10 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

IE kan ikke indlæse fra (side)

Hej Eksperter

Jeg har en ikke helt ny bærbar pc, hvor jeg forsøgte at installere SP2. Det skulle jeg ikke have gjort. Nu fryser den hele tiden, åbenbart pga. noget BIOS-halløj.
MEN, nu kan IE ikke længere åbne, så jeg kan ikke hente en bios-opdatering.
Fejlen er, at 'Internet Explorer kan ikke indlæse fra ...(side). Det ser ud til at være ligegyldigt hvilken side jeg prøver at åbne.
Derefter påbegynder den en filoverførsel af det html-dokument den skulle vise...

Hvordan i alverden kommer jeg rundt om den så jeg kan komme på nettet igen?!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 16:13 #1
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 16:16 #2
PS: ps2 burde ikke forhindre dig i at komme på nette.?

Virker outlook feks..?

Og man skal kun opdatere bios, hvis der virkelig er problemer med hardware.

Så jeg tvilver på at en bios update, vil løse dit problem.
--
Prøv at slette dit netkort i enhedshåndtering, og genstart..
Avatar billede yoophoop Nybegynder
31. maj 2007 - 16:20 #3
- man ryger ikke i problemer med at få netkortet 'tilbage' igen?! Vil nødig risikere at lave flere problemer for mig selv!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 16:30 #4
ved at slette det i enhedshåndtering..?..Nej.!!

Men er der problemer, skal du bare din driver klar.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 16:30 #5
ps: gotta go..
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2007 - 16:36 #6
Du kan jo også prøve at Systemgendanne til en tidligere installation

Programmer--->Tilbehør --->Systemværktøjer --->Systemgendannelse

Eller afinstaller SP2 i Fjern/Tilføj programmer i Kontrolpanel
Avatar billede yoophoop Nybegynder
31. maj 2007 - 16:48 #7
Jeg har forsøgt at afinstallere SP2, men når installationen er færdig siger den at 'Filen blev ikke fundet', og at SP2 ikke blev afinstalleret, så noget er rivravruskende galt.
Jeg lurer lidt på systemgendannelsen...

Tak, Ib ;-)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2007 - 17:12 #8
Er du sikker på at du har brugt den rigtige version af SP2 da du 'installerede'

KB835935-SP2-DAN.exe til Dansk version WinXP
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 20:20 #9
hvilken fil mangler.??

Hvis du ikke vil bruge mere tid på det, så lav en repair af xp.
Avatar billede yoophoop Nybegynder
31. maj 2007 - 21:56 #10
Jeg får tid i morgen eller lørdag - så ser jeg på jeres svar. Lige nu hælder jeg mest til en gendannelse (er det det samme som en repair af xp?)
Men det betyder vel ikke at jeg mister det jeg har på computeren, vel? Billeder mv....
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 22:08 #11
du mister ikke data ved en repair af windows.
-
systemgedanne er ikke det samme.!.. men der mister du programmer osv. installeret efter gedannelses datoén.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 22:09 #12
gedannelses datoén = hvor gendannelses punktet er oprettet
Avatar billede yoophoop Nybegynder
04. juni 2007 - 16:55 #13
Ordinalen 233 blev ikke fundet i DLL-biblioteket SHDOCVW.dll - er den besked jeg får når jeg prøver Systemgendannelse... jeg har da rigtig fået lavet rod i det ;-/
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2007 - 17:20 #14
Du skriver i dit spm. --->Jeg har en ikke helt ny bærbar pc

Hvad operationssystem har du på den ?
Avatar billede yoophoop Nybegynder
04. juni 2007 - 18:34 #15
xp home edition. Vi er nu nået til at kunne køre i fejlsikret tilstand, men i normal tilstand fryser den stadig.
Den fejlsikrede tilstand er med servicepack 2, hvilket jeg tror er årsagen til problemet. Som det ser ud nu, tror jeg at det kan løses, hvis jeg kan få det fjernet...
Jeg er nu ved at afinstallere mit antivirus program (avast), som jeg tror ikke er helt go' sammen med denne irriterende servicepack...

Tak for tålmodigheden... :-/
Avatar billede yoophoop Nybegynder
04. juni 2007 - 19:09 #16
Så lykkedes det!
Hvis d'herrer ibtage og -bartfreak vil give mig et svar hver, så får i de herlige 30 point pr. mand ;-)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2007 - 19:15 #17
Tillykke !!!!...--->Her er mit svar
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. juni 2007 - 19:36 #18
ok..O)
Avatar billede yoophoop Nybegynder
05. juni 2007 - 13:30 #19
Tak for assistancen begge - ved ikke helt HVAD der gjorde at det pludselig lykkedes, så det er nok jeres svar i skøn forening :-D