Avatar billede hoffmann Nybegynder
31. maj 2007 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

aspimage problem JPEG error #36

Jeg sidder og kæmper med aspimage og resize.

Jeg uploader et stort jpg billede og vil have aspimage til at resize det.

Jeg får denne fejl "JPEG error #36" - af og til og jeg kan simpelthen ikke finde noget info om denne fejl.

Det eneste jeg har fundet er dette
http://www.rockware.com/forum/index.php?showtopic=19&mode=threaded
men der er plads nok på serveren?

de størrelser jeg resizer til er
small: 600px bred
medium: 1000px bred
large: 2000px bred
xlarge: billedets oprindelige størrelse

Det er aldrig small der giver problemer, men kun medium og large.

er der nogen der er stødt på dette problem før ? - er en smule desperat efter at have rodet med dette i et par dage.

aspimage version 2.3.1
server: win2003
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. maj 2007 - 11:41 #1
Ved ikke rigtigt om det kan väre samme problem bare i PHP. Når man resizer/bearbejder et billede skal der bruges meget mere bufferthukommelse end billedets egentlige störrelse. Og i PHP tror jeg nok default er 8 MB, men et billede på 2 MB overstiger den störrelse mange gange når det bearbejdes.
Avatar billede hoffmann Nybegynder
31. maj 2007 - 12:27 #2
Hvis dette er tilfældet hvordan kan jeg så omgå/løse det ?
Avatar billede hoffmann Nybegynder
31. maj 2007 - 13:20 #3
kaster håndklædet i ringen, og forsøger mig med aspjpeg
http://www.aspjpeg.com/

michael_stim - tak for dit svar
Avatar billede hoffmann Nybegynder
31. maj 2007 - 16:02 #4
efter et par timer med aspjpeg spiller det hele som det skal..

thumbs up til aspjpeg!