Avatar billede flying_bryan Nybegynder
31. maj 2007 - 10:17 Der er 6 kommentarer

grundlag for valg PHP

Hey folkens.

Står og skal komme med en lille forklaring på, hvorfor PHP, som valg af programmeringsprog, er en fordel frem for ASP,HTML og CMS, set ud fra at der skal laves et kampagnesite, som ikke behøver at opdateres.

Følgende punkt skal tages til overvejelse ved forklaringen.
- Det økonomiske
- Fordelene/ulemberne
- Hvor "tung" programmeringssprogene er for browsere at læse.

Takker for jeres hjælp ;-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. maj 2007 - 10:28 #1
Du kommer ikke uden om HTML selvom du bruger PHP. Og et CMS system kan meget vel väre programmeret i PHP.

Desuden er der ingen forskel i prisen. PHP er open source, ASP er MS, men skal du alligevel have det lagt ud på et webhotel er der som sagt ingen forskel på prisen.

Fordele PHP. Meget hjälp at få. Mangen indbyggede "komponenter/funktioner".

ASP og PHP er ca lige tunge/lette.

Det er en smagssag og et spörgsmål om hvad ens hotel accepterer, om man vil bruge det ene eller det andet sprog.
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. maj 2007 - 10:31 #2
Og er det en statisk side, så ser jeg ingen grund til at bruge php.
Avatar billede flying_bryan Nybegynder
31. maj 2007 - 10:39 #3
Helt statisk erden ikke. Der er inkluderet flash, en mailform og en form hvorder sendes indtastede informationer til en database
Avatar billede roenving Novice
31. maj 2007 - 16:04 #4
Hverken php eller asp rammer browserne, så det er dine flash-ting, der er det 'tungeste' for browseren ...
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2007 - 18:50 #5
det vil efter min mening vaere forkert at satse paa ASP idag - enten PHP eller ASP.NET

(eller JSP men det har du nok ikke paa radar skaermen)
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. maj 2007 - 18:57 #6
roenving->Det kommer jo an på hvordan det er programmeret ;o)