Avatar billede henriklange Nybegynder
30. maj 2007 - 17:24 Der er 5 kommentarer

Langsom computer kan ikke fjerne programmer.

Min computer er over den seneste tid blevet meget langsom. Og jeg opdagede for en uges tid siden at jeg når jeg åbner "tilføj/fjern programmer" fra kontrolpanelet, når den til der hvor den skriver "vent, mens listen oprettes" og går så i stå...

Jeg har lavet en log fil med hijackthis. Håber i kan hjælpe...

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Belkin\Belkin Wireless Network Utility\WLService.exe
C:\Programmer\Belkin\Belkin Wireless Network Utility\WLanCfgG.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\System32\vssvc.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X83.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X83.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
C:\WINDOWS\System32\dmadmin.exe
I:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Windows Media Connect 2\WMCCFG.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\programmer\seekmo\seekmo.exe
I:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\RemoteControl\RcMan.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\MSN\MSNCoreFiles\MSN6.EXE
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
I:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\Programmer\Avant Browser\avant.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
K:\Temp\Rar$EX01.344\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.medion.com/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Seekmo Search Assistant Helper /fleok=1D8A83A5C7E5177E9EA56E2A1FBB39BFE4976E26CAEDDA7E547D47293EC2C7 - {5929CD6E-2062-44a4-B2C5-2C7E78FBAB38} - c:\programmer\seekmo\seekmohook.dll
O2 - BHO: Canon Easy Web Print Helper - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {ACB3E0B7-7D0C-40B7-99B3-3EEACDF86BFB} - C:\WINDOWS\mslagent\4b_1,0,1,1_mslagent.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X83 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X83.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X83 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X83.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDet] C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] "C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE" /run
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MXO Auto Loader] C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CheckMedi8or] C:\Programmer\Mediator 7 Pro\CheckNewUser.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] "I:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mslagent] C:\WINDOWS\mslagent\mslagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Media Connect 2] "C:\Programmer\Windows Media Connect 2\WMCCFG.exe" /StartQuiet
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Easy-PrintToolBox] C:\Programmer\Canon\Easy-PrintToolBox\BJPSMAIN.EXE /logon
O4 - HKLM\..\Run: [seekmo] "c:\programmer\seekmo\seekmo.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [YeppStudioAgent] C:\Programmer\Samsung\SamsungMediaStudio4.1\SamsungMediaStudioAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ElbyCheckAnyDVD] "I:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\ElbyCheck.exe" /L AnyDVD
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] I:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKCU\..\Run: [RemoteCenter] C:\Programmer\Creative\MediaSource\RemoteControl\RcMan.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Instant Access] rundll32.exe EGCOMSERVICE_1051.dll,InstantAccess
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] I:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_8 -reboot 1
O8 - Extra context menu item: Bloker alle billeder fra den samme server - C:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Download &Flash Movies - C:\Programmer\Flash2X\Flash Hunter\save.htm
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O8 - Extra context menu item: Marker forekomster af ord på denne side - C:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Søg på ord - C:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj til Ad Blocker - C:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Åbn alle links på denne side... - C:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O8 - Extra context menu item: Åbn i ny Avant Browser - C:\Programmer\Avant Browser\OpenInNewBrowser.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: Flash2X Flash Hunter - {77B563A5-2A35-4E6B-BFC8-F4B6BB65D5DF} - C:\Programmer\Flash2X\Flash Hunter\save.htm (file missing) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Launch Flash Hunter - {77B563A5-2A35-4E6B-BFC8-F4B6BB65D5DF} - C:\Programmer\Flash2X\Flash Hunter\save.htm (file missing) (HKCU)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.medion.com/
O16 - DPF: {0F9B4CA4-A30F-480A-841D-69B45C50A8F8} (SekureL0gin.SekureKontrol) - http://secure2.comned.com/signuptemplates/AktiveSekurity.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {EF0DBA6F-43CE-4B26-9808-2AB38FA0DB29} (MSN Money Ticker) - http://fdl.msn.com/public/investor/v13/ticker.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{170B37C5-821B-4668-AAC4-FF8CF67F913F}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Belkin Wireless USB Network Adapter (Belkin Wireless USB Network Adapter Service) - Unknown owner - C:\Programmer\Belkin\Belkin Wireless Network Utility\WLService.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
30. maj 2007 - 18:46 #1
(Jeg ser på den...)
30. maj 2007 - 18:52 #2
Under alle omstændigheder - aAfinstaller

* P2PNetworking
* SeekmoToolbar
(Samt evt. andre Fildelningsprogrammer!)

via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------

... og en frisk HiJackThis Log ...
Ifølge denne guide -> http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede henriklange Nybegynder
30. maj 2007 - 19:13 #3
øh... nå ja.. men det er jo det jeg ikke kan....
30. maj 2007 - 20:24 #4
Nå ja ...

(StandBy...)
30. maj 2007 - 20:34 #5
Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: Seekmo Search Assistant Helper /fleok=1D8A83A5C7E5177E9EA56E2A1FBB39BFE4976E26CAEDDA7E547D47293EC2C7 - {5929CD6E-2062-44a4-B2C5-2C7E78FBAB38} - c:\programmer\seekmo\seekmohook.dll
O2 - BHO: (no name) - {ACB3E0B7-7D0C-40B7-99B3-3EEACDF86BFB} - C:\WINDOWS\mslagent\4b_1,0,1,1_mslagent.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CheckMedi8or] C:\Programmer\Mediator 7 Pro\CheckNewUser.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [seekmo] "c:\programmer\seekmo\seekmo.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_8 -reboot 1
O4 - HKLM\..\Run: [mslagent] C:\WINDOWS\mslagent\mslagent.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Instant Access] rundll32.exe EGCOMSERVICE_1051.dll,InstantAccess
O9 - Extra button: Flash2X Flash Hunter - {77B563A5-2A35-4E6B-BFC8-F4B6BB65D5DF} - C:\Programmer\Flash2X\Flash Hunter\save.htm (file missing) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Launch Flash Hunter - {77B563A5-2A35-4E6B-BFC8-F4B6BB65D5DF} - C:\Programmer\Flash2X\Flash Hunter\save.htm (file missing) (HKCU)
O16 - DPF: {0F9B4CA4-A30F-480A-841D-69B45C50A8F8} (SekureL0gin.SekureKontrol) - http://secure2.comned.com/signuptemplates/AktiveSekurity.cab
O16 - DPF: {EF0DBA6F-43CE-4B26-9808-2AB38FA0DB29} (MSN Money Ticker) - http://fdl.msn.com/public/investor/v13/ticker.cab

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Søg og slet de markerede filer/mapper hvis de stadig findes. Ellers fortsætter du bare vejledningen. De kan være røget i fixet.

C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\ <- Hele mappen
c:\programmer\seekmo\ <- Hele mappen
C:\WINDOWS\mslagent\ <- Hele mappen
EGCOMSERVICE_1051.dll

Genstart, ... og en frisk HiJackThis Log ...
Ifølge denne guide -> http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

------------------------------------------------------------------------

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller nej til den.