Avatar billede skizo_someone Nybegynder
30. maj 2007 - 14:21 Der er 2 kommentarer

Autoudførelse af tal i celler - ikke kun tekst.

Goddag eksperter.

Jeg sidder på jobbet og jonglerer rundt med et motherfu... af et regneark med en masse varenumre og andet godt i.

Sagen er den, at der er mange gange hvor den tekst eller det tal jeg skal skrive er benyttet før. Ved tekst, foreslåt Excel løbende hvad der skal stå, hvilket gør det utroligt hurtigt at udfylde alle cellerne med tekst, men dette gør den ikke med tal.

Så. Hvordan får jeg det således at Excel også foreslå hvad der skal stå i den pågældende celle, når det er et tal der er benyttet før jeg er ved at indtaste?

På forhånd tak
Christian Rasmussen.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2007 - 14:32 #1
Citat: "Hvis de første par tegn, du skriver i en celle, svarer til en eksisterende indtastning i kolonnen, angiver Excel automatisk de resterende tegn for dig. Kun de indtastninger, der indeholder tekst eller en kombination af tekst og tal, fuldføres automatisk. Indtastninger, der udelukkende indeholder tal, datoer eller klokkeslæt, bliver ikke fuldført."

Sakset herfra: http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HP012163661030.aspx
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
30. maj 2007 - 14:36 #2
Satans! Det tolker jeg som at det overhovedet ikke kan lade sig gøre - selv ikke med list fiksfakserier... Med mindre man selvfølgelig prefixer alle tal med et bogstav - men så er det jo lige hvordan salgs- og produktionsafdelingen vil tage det :)