Avatar billede bbbworld Nybegynder
29. maj 2007 - 18:53 Der er 4 kommentarer

Problemer med Bios - CPU is unworkable

PC-specs:
Intel Duo 2 Core 1800mhz(4300)
Abit IB9 Bundkort
2gb Kingston Valueram (Dual channel)
IKKE OVERCLOCKET - og er lige samlet

Jeg har 2 problemer. Når jeg starter PC'en op viser den "CPU is unworkable" - hvad gør man lige ved det? Når jeg trykker F1 booter den normalt.
Indstillinger i bios:
- Operating speed 1800(200)
- External Clock 200 Mhz
- Estimated New Dram Clock 332 Mhz
- CPU core voltage 1.3250V

For at løse dette problem ville jeg opdatere BIOS. Men når jeg prøver med f.eks WinFlasher fortæller Windows Vista mig at programmet ikke virker korrekt. Det gør den også med AMI Flash. Kan disse programmer ikke køre under Vista?

Håber I kan hjælpe?
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2007 - 20:24 #1
Prøv at resette din BIOS evt via jumper eller vie BIOS.
Avatar billede bbbworld Nybegynder
29. maj 2007 - 21:33 #2
Jeg har resetet bios og loaded defaults i bios'en. Det hjalp ikke.

Men nu virker det, fordi jeg manuelt ændrede DRam settings.
Nu er jeg blot i tvivl om den skal stå på 533, 667 el. 800 - den kører fint med alle 3, men hvilken er den rigtige?

Kan dog stadig ikke flashe bios...
Avatar billede huset Praktikant
03. juni 2007 - 08:27 #3

Men hvorfor pokker vil du flashe bios?
Avatar billede bbbworld Nybegynder
03. juni 2007 - 17:23 #4
Fordi jeg læste andetsteds at det ville hjælpe på problemet. Har dog heller ikke at flashe den nu, når det virker. Smid et svar