Avatar billede hanne_e Nybegynder
29. maj 2007 - 11:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gratis program

Hej eksperter :-)

Er der nogen der kender et gratis program til lettere billedredigering?  De to krav der er til programmet er

1) man skal nemt kunne beskære et billede - fx at angive at det skal være 800px gange 540 eller noget i den stil

2) der skal være en funktion tilsvarende "save for web" i photoshop der ligesom "komprimerer" et billede så det fylder mindre.

Glæder mig til at høre fra jer :-)
Avatar billede nva Praktikant
29. maj 2007 - 11:04 #1
Photofiltre er godt synes jeg. Efter min mening bedre end Irfanview - finder lige et link.
Avatar billede nva Praktikant
29. maj 2007 - 11:05 #2
Avatar billede nva Praktikant
29. maj 2007 - 11:05 #3
Hvis man bruger 'save as' får du lejlighed til at bestemme 'størrelsen'
Avatar billede hanne_e Nybegynder
29. maj 2007 - 11:19 #4
Hej - jeg har downloadet programmet men synes ikke jeg kan bestemme størrelsen der under "save as"...?
Avatar billede hanne_e Nybegynder
29. maj 2007 - 11:21 #5
nåå under image size kan man ændre opløsningen...
Avatar billede hanne_e Nybegynder
29. maj 2007 - 11:24 #6
1000 tak - jeg har fundet ud af det - send bare et svar ;-)
Avatar billede nva Praktikant
29. maj 2007 - 11:25 #7
Fint nok - og jeg skal vist lige lege lidt med det igen ;)
Avatar billede hanne_e Nybegynder
29. maj 2007 - 11:30 #8
tak for det ;-)
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2007 - 12:27 #9
der ligger en dansk kursusmanual til Photofiltre her:
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html
Avatar billede nva Praktikant
29. maj 2007 - 12:53 #10
hcma -> Jeg er blevet 45 år så det kommer meget tilpas ;)

Citat: 'Ældresagen bruger i dag programmet til undervisning i billedbehandling og billedforståelse. Det har ikke uden grund fået en stor udbreddelse i disse kerdse.'
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2007 - 13:04 #11
og jeg er 55 år ;o)
benytter ikke selv PhotoFiltre, men har kigget på det og jeg anbefaler det tit som begynderprogram.