Avatar billede eliasnet Nybegynder
28. maj 2007 - 20:02 Der er 8 kommentarer

software oprydning

Kære Eksperter
Efterhånden når jeg vil deskfragtmentere mit C drev, så tager det ikke en evighed, men så lang tid-at det føles forkert.
Jeg tror der var gået 7 timer, og så var den stadig ikke færdig.
Den stod på 95%, og hver gang jeg kikkede, så stod den stadig på 95.
Altså, når jeg anvender Norton Utillities.
Mon Windows og Nortons deskoprydning modarbejder hinanden, kan man mon først bruge den ene og så bagefter den anden ?
MVH eliasnet
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. maj 2007 - 22:19 #1
jeg ville kun bruge den ene. Windows egen. Hvor meget ledig plads har du på din primær partition? Under 30% ledig plads og windows begynder at dale i hastighed. Hvilken CPU har du? Hvor meget Ram har du? Hvilket OS kører du?
Avatar billede eliasnet Nybegynder
28. maj 2007 - 23:04 #2
C drevet har 116 MB,        der er nu 38,6 GB ledig plads.
CPU: Intel(R)Pentium(R)4CPU 3,40GHz
Ram: 1027,9
Er OS = styresystem,  så er det Windows XP home

Det er måske p.g.a, der ikke er så meget ledig plads tilbage, at Norton er så tung i det.  ???
Men skulle Norton ikke ellers være mere grundig, end Windows ???

MVH eliasnet
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. maj 2007 - 23:49 #3
har prøvet norton utilities, synes ikke det gjorde hverken til eller fra så holdt hurtigt op med at spilde plads og rescourser på det. CCleaner, ad-aware og AVG free antivirus kører fint for mig. Windows defrag samt diskoprydning. Måske du skulle rydde lidt op på dit C drev, der må være en del du kan flytte over på en ren lager HDD/partition. 120GB er også en stor partition til styresys
29. maj 2007 - 08:24 #4
Avatar billede eliasnet Nybegynder
30. maj 2007 - 18:25 #5
ok i har fået mig til at tænke - flere tanker.
een vigtig: at der er rigeligt fyldt op på drevet, det har sat mig igang med at overflytte billeder mm. til en anden disk, hvilket har forbedret pladsen, jeg har nu ca. 60 GB ledig plads.  Tak for rådet...
Jeg kunne ikke lade være med lige at tjekke om dette skulle have påvirket Nortons utillitis, det kunne se sådan ud, den kunne nu klare opgaven på ca. 4 timer, stadig laaang tid, men dog forbedret...

Den der CCleaner, kræver den mange tiltag at sætte igang,er den simpel at anvende ?

Er en ting at rense registeringsdatabasen, og en anden ting: at fragtmentere drevet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. maj 2007 - 19:03 #6
Defragmentering kan ses lidt som følgende, på et bibliotek står bøgerne (dine filer) i alfabetisk rækkefølge, hvis du så hver gang du tager en bog (fil) ud, sætter den tilbage på en vilkårlig plads, vil det i sidste ende tager 100 år at finde en bog, defrag sætter lige det hele i orden igen så det er nemmere for computeren at lokalisere de forespurgte ting.. Meget groft sagt.. At rense din registrerings DB er noget helt andet.

CCLeaner er gratis og nemt at bruge. Installer, husk at vælge yahoo toolbar fra under install. Kør cleaner, den renser dog alle cookies ud, så evt hjemmesider der husker dit password, skal det lige indtastes igen
Avatar billede eliasnet Nybegynder
03. juni 2007 - 00:01 #7
her skulle jeg måske lige sige: Tak, så det gør jeg: Tak for rådene

MVH
03. juni 2007 - 12:10 #8
Ping...
(Det var et [svar] ... deles med andre...)
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar