Avatar billede hyperactive Nybegynder
25. maj 2007 - 17:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Siden opdateres fejlside

Jeg har en asp.net applikation, som tager ca. 10 minutter at uploade.... Imens dette sker melder siden fejl... Kan man på en eller anden måde lave det sådan at besøgende i dette tidsrum får vist en side "Siden opdateres, men forventes at være oppe igen om 10 minutter"?
Avatar billede a1a1 Novice
25. maj 2007 - 17:47 #1
du kan jo altid lave en "fejlside" ligesom status kode 404 (page not found), du skal nok bruge en 501 (internal server error (mener jeg)).

Du kan sætte det op i din web.config, men du skal muligvis også sætte det op i iis'en (så 404 error peger på din "nye" fejlside)

;o)
Avatar billede hyperactive Nybegynder
25. maj 2007 - 18:06 #2
Kan du komme med et kodeeksempel til web.config?
Avatar billede lifo Nybegynder
25. maj 2007 - 19:34 #3
det nemmeste og simpleste er at lave en ny Default.aspx side som kun viser den tekst du vil vise
upload den først og så upload hele dit site og sørg for at den rigtige default.aspx bliver uploadet sidst
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
25. maj 2007 - 20:02 #4
Prøv at kigge på app_offline.htm, måske den kan gøre hvad du søger

http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2005/10/06/426755.aspx
Avatar billede a1a1 Novice
26. maj 2007 - 08:18 #5
<customErrors mode="On" defaultRedirect="/404.aspx" >

du kan også lave forskellige sider og de behøver ikke at hedde 404.aspx

<customErrors mode="On|Off|RemoteOnly"
  defaultRedirect="url"
  <error statusCode="statuscode" redirect="url"/>
</customErrors>
Avatar billede a1a1 Novice
26. maj 2007 - 08:19 #6
der mangler vist en >
<customErrors mode="On|Off|RemoteOnly"
  defaultRedirect="url">
  <error statusCode="statuscode" redirect="url"/>
</customErrors>
Avatar billede robotten Praktikant
14. juni 2007 - 12:00 #7
(gennemgå lige dine åbne spm., tak!)