Avatar billede dreyfusdk Nybegynder
25. maj 2007 - 15:53 Der er 10 kommentarer

Stoppe en animeret gif

Hej alle eksperter

Er det muligt at standse en animeret gif, på ens side? Eventuelt vha. Javascript?

Vi har i øjeblikket en produktoversigt med en masse masse 80x80 GIF-billeder der er animeret. Det ligner lidt et cirkus, så jeg efterlyser en løsning hvor vi kan "få dem stoppet" - uden at skulle lave nye still-billeder af alle gifsne.

- Magnus
Avatar billede w13 Novice
25. maj 2007 - 18:19 #1
Er gif'erne allesammen det samme billede?
Avatar billede w13 Novice
25. maj 2007 - 18:20 #2
Nej, ok, det kan jeg forstå, det ikke er :)
Avatar billede w13 Novice
25. maj 2007 - 18:27 #3
Nå, men animerede GIF's er i hvert fald ikke animeret på en sådan måde, at dit script kan kontrollere animationen.
Den er en separat fil, og den vil fortsætte sin animering indtil billedstien ændres. Firefox har en metode (window.stop) som ikke accepteres af andre browsere, og den stopper al aktivitet på siden.
Så jeg er bange for, du må lave stills, desværre.
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2007 - 18:59 #4
med lidt held kan du redigere i gifferne så de kun looper én gang i gennem - men det kræver et program til at gøre det og det ved jeg ikke om du har adgang til?
Avatar billede lolman Nybegynder
27. maj 2007 - 15:32 #5
[ESC]-knappen standser gif'ere
Avatar billede dreyfusdk Nybegynder
28. maj 2007 - 17:49 #6
Har adgang til programmer osv der kan redigere i gifferne, og kender også fidusen med ESC knappen.

Problemet er at vi har flere hundrede GIF-filer der bliver vist på en oversigt (med paging dog). Derfor vil vi ikke ind og redigere i dem alle, da det bliver en "dum procedure" at skulle gentage hver evig eneste gang (vi får billederne af produkter leveret af vores samarbejdsparntere og der er gif'en allerede animeret)
Avatar billede w13 Novice
28. maj 2007 - 17:54 #7
Hmm, jeg er bange for, du er ude i lidt af en blindgyde her. Tror, at du må løse det lidt alternativt. Eventuelt ved at gif'en for et produkt først blev vist ved mouseover eller lignende.
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2007 - 18:03 #8
Hvis du lægger alle billederne i en mappe kan du formentlig i photoshop/imageready optage en handling der løser problemet ret hurtigt - det vil altså løse dummy-arbejdet for hvert billede men det skal selvfølgelig gøre hver gang der kommer et nyt produkt.

... ellers tror jeg desværre at du er lidt på den.
Avatar billede keysersoze Guru
04. juli 2007 - 17:49 #9
kommet videre?
Avatar billede w13 Novice
21. november 2007 - 20:03 #10
Lukketid?