Avatar billede martin7 Nybegynder
25. maj 2007 - 14:32 Der er 3 kommentarer

hvor meget kan modtageren af et indbetalingskort se om betaleren

hvor meget kan modtageren af et indbetalingskort se om betaleren ?

altså kan modtageren se om det er betalt på posthuset, i banken, over netbank ?

og hvis det er betalt over netbank, kan de så se hvem netbanken tilhører ?

og kan man se ud fra ip-adressen, hvem den tilhører ?

mvh martin
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. maj 2007 - 16:00 #1
Jeg menr at der er sådan at via homebank viser der sig på kontoudtoget en kuvert og klikker man på den kuvert ses navn og adresse på betaleren, via indbetaling til bank personligt mener jeg der står et navn, hvad der så står når det er via posthuset er jeg lidt i tvivl om.
Avatar billede ravnemor Juniormester
25. maj 2007 - 16:59 #2
Når du betaler et girokort står der en kodelinie forneden som du taster ind i din netbank. Den hedder noget lignende:

+71< (15 cifre)+ (modtagers giro/kreditornummer)<

I tallet med de 15 cifre vil der for modtageren fremgå hvem indbetaleren er - altså hvem der hæfter for beløbet. Det kan feks være dit kundenummer i virksomheden.

Hvis girokortet starter med +01 så har du selv mulighed for at tilføje noget i feltet "Besked til modtager" og der kan du feks skrive lejemålsnummer hvis det er husleje, policenummer hvis det er en forsikring osv. Du kan også nogle gange bruge en kode der starter med +04 og så selv lave en 15-ciffers kode, men det ved jeg ikke helt reglerne for.

Men så længe du bruger +71< osv, så burde det være dine egne oplysninger der kommer frem da firmaet har udskrevet girokortet med dine data og tilknyttet den kode på dig som står der.
Avatar billede ravnemor Juniormester
25. maj 2007 - 17:03 #3
De kan ikke se nogen IP adresse.

De kan godt se om du har været i banken og sætte direkte ind på deres konto. Så vil de modtage en saldomeddelelse med post om, at nu har du indbetalt beløb xx.