Avatar billede re-flex Nybegynder
24. maj 2007 - 13:02 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Understøtter kun 2 GB RAM ?

Jeg har købt en bærbar for ca. 6 måneder siden. Idet den kun havde 512MB RAM, så smed jeg yderligere 512MB i.

Når jeg kigger inde på EDB Priser, så så der under RAM at den kun understøtter op til 2 GB. Men Windows Vista understøtter da mange flere GB.

Hvorfor understøtter min computer kun 2 GB RAM ??

// Jakob

Det er denne computer: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255144
Nu står der ikke at den kun understøtter 2 GB, men det gjorde der for en uges tid siden da jeg kiggede.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. maj 2007 - 13:03 #1
Både bundkort (chipset) og styresystem skal understøtte mængden af RAM, før de kan bruges.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2007 - 15:11 #2
hmortensen har 100% ret, og chipsættet i den com understøtter max 2gb, hvilket også burde være rigeligt. Skal du have noget vildere skal du have Intel´s nye Santa Rosa platform, der kan du sagtens få 4GB ram :)
Avatar billede re-flex Nybegynder
27. maj 2007 - 03:28 #3
Okay, har slet ikke brug for mere RAM end 2 GB. Men var bare nysgerrig efter, hvorfor at det kun understøttede 2 GB når Windows understøtter endnu mere.

Tak for hjælpen. Smid svar hvis I vil have point.

// Re-Flex
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. maj 2007 - 14:15 #4
...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. maj 2007 - 07:39 #5
Det var så lidt.