Avatar billede bleze Nybegynder
24. maj 2007 - 11:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Grafik kort med bedste composite og s-video output kvalitet

Nogen der kender et relativt billigt grafikkort der outputter en rigtig god analog kvalitet via composite og s-video?
En begrundelse for at kvaliteten er bedre end gennemsnittet er nødvendig og ikke bare "jeg synes det ser godt ud"
takker
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2007 - 11:58 #1
composite og s-vhs er stort set det samme på gfx kort. Især når de ligger i samme prisklasse. Skal du have ordentlig tv-out skal det være til et tv der enten har dvi eller bedre endnu HDMI. Hvad er budgettet på? Er det AGP eller PCI-E du skal have?
Avatar billede bleze Nybegynder
24. maj 2007 - 12:03 #2
composite og s-video er ikke det samme!  men det er uklart om vi skal nøjes med composite da det afhænger af andre dele af et større system.
om det er AGP eller PCI-E er underordnet i denne sammenhæng.
Systemet understøtter ikke digitalt billede så det er desværre ikke en mulighed
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2007 - 12:14 #3
nej composite og s-vhs er ikke det samme. Det jeg mener er, at kvaliteten af composite ikke varierer fra kort til kort, det samme med s-vhs. Af de 2 er s-vhs klart den bedste kvalitet.
Om det er AGP eller PCI-E er da ikke ligegyldigt da bundkortet skal understøtte det, eller har du et asrock bundkort med begge porte?
Jeg ville klart vælge PCI-E da det er et hurtigere interface med større båndbredde og kortene er billigere.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214204 sådan noget måske?
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2007 - 12:16 #4
du mener skærmen har ikke DVI eller HDMI, om systemet understøtter digital visning  bestemmes netop af gfx kortet og da de fleste har DVI og kort med HDMI er billige er det intet problem.
Avatar billede bleze Nybegynder
24. maj 2007 - 12:52 #5
jeg mener ikke at analog output er det samme på alle kort. nogle bruger billige skod komponenter (chips og stik) og andre god komponenter.
agp eller pci-e er lige meget da computeren købes til grafikkortet og ikke omvendt.
output skal bruges til et info system der kører via antenne system. alså skal det analog omformes i det andet system.

så jeg leder efter et grafikkort med bedre end gennemsnit analog output på composite og s-video, lige meget om det er agp eller pci-e
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2007 - 14:42 #6
vælger du kort i samme prisklasse er det stort set samme signal du får, der er ikke den vilde forskel på komponenter til tv-out i en given prisklasse.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247861 dette ville jeg selv tage. Så har du alle muligheder. VGA, DVI, HDTV ud, s-vhs, komposite
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 12:09 #7
1 der er ingen grafikkort der har s-vhs, de har S-VIDEO!

S-VHS er en VIDEO standard, og har intet med signal typen at gøre.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. maj 2007 - 13:55 #8
flueknepperi
Avatar billede bleze Nybegynder
09. juni 2007 - 12:51 #9
lukker da der ingen brugbare svar er kommet.  har prøvet at købe et dyrt og et billigt ATI kort. Begge giver dog dårlig kvalitet. Må se efter en helt anden løsning
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juni 2007 - 13:17 #10
composite og s-video har nu engang den kvali de har, skal det være bedre skal du have en skærm der har VGA, DVI eller HDMI indgang og tilsvarende GFX kort