Avatar billede riversen Nybegynder
24. maj 2007 - 11:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SNMP walker

Nogen der kender en god SNMP walker... freeware med mulighed for at "walke" på en remote server.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. maj 2007 - 12:34 #1
Det er et velkendt værktøj der anvendes til hacking og lovlig monitering af netværk.

Du kan bruge det til at opsamle/hente SNMP oplysninger på remote maskiner hvor du har adgang og hvor SNMP er aktiv. Man skal dog være opmærksom på at værktøjet støjer voldsomt, hvorfor der skal andre/flere teknikker i brug hvis man ikke vil opdages
Avatar billede riversen Nybegynder
24. maj 2007 - 12:37 #2
Du nævner ikke hvad det hedder?

Jeg skal ikke bruge det til overvågning. Jeg skal bruger det til at kunne se, hvad der faktisk er muligt at hive ud af forskellige servere via SNMP. Skal bruger de ID'er ( kan pludselig ikke huske hvad de hedder ) 1.3.6.4.2.331.2.3
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. maj 2007 - 13:00 #3
SNMP walking er en del af mange SNMP klienter, jeg bruger selv Netwox på en linux box, men er sikker på at du også kan få værktøjer til windows (mener at denne kan http://www.paessler.com/prtg/download)
Avatar billede riversen Nybegynder
24. maj 2007 - 13:24 #4
er du sikker på PRTG kan walke ?

der står følgende i deres hjælp: Note: In order to set up custom OIDs you must know the OID code of the value you want to monitor. If you do not know the OID value already you may need to find it out using an SNMP Walker.
Avatar billede olly Nybegynder
24. maj 2007 - 16:20 #5
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. maj 2007 - 17:34 #6
jeg tror du har ret. Jeg har selv kun praktiske erfaringer med linux
Avatar billede riversen Nybegynder
24. maj 2007 - 20:02 #7
kigger lige på det i morgen
Avatar billede riversen Nybegynder
25. maj 2007 - 08:28 #8
har lige prøvet...
<klip fra output>
.iso.3.6.1.2.1.5.7.0 = 0
.iso.3.6.1.2.1.5.8.0 = 2076
.iso.3.6.1.2.1.5.9.0 = 18954
</klip fra output>

Hvordan ved jeg hvad dette er et udtryk for ? Altså om det fx er udgående trafik på netkortet, ledig mængde RAM eller noget.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
27. maj 2007 - 20:36 #9
Din SNMPwalker skal loades med de MIBs som dit udstyr understøtter - så kan den oversætte.

Du kan også selv prøve her: http://tools.cisco.com/Support/SNMP/do/BrowseOID.do?local=en
(tip: fjern det bageste .0)

Hvilket software bruger du?